Új gigaprojektbe kezdene a főváros, 306 milliárd forintból összekötnék a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval – írja a Népszabadság. Gödöllő és a Déli pályaudvar között így átszállásmentes kapcsolat valósulna meg, tizenöt perccel rövidülne a menetidő.
A két vonal találkozásánál lévő Örs vezér téri csomópontot átépítenék. A kőbányai oldalon új autóbusz-végállomás épülne, a zuglói oldalon lévő buszpályaudvart felszámolnák. A metró- és HÉV-vonalak egy zárt kéregállomásban találkoznának. Rákosfalván a körvasútnál, Sashalmon és Mátyásföldön új megállókat is építenének. Sőt, az M31-es autópálya és Gödöllő közötti szakaszon helyet cserélne a 3-as számú főút és a HÉV-pálya.
Új hibrid, metróként és vonatkénnt is közlekedni képes, hatvan méter hosszú, egyterű járműveket is be kellene szerezni – a 48 darab szerelvény nettó 61 milliárdba kerülne. Igaz, így néhány Alstom kocsi is feleslegessé válna, amit át lehetne helyezni a 4-es és a 3-as vonalra, de el is adhatják őket.
A tervezési munkára jövőre és az azt követő évben egy-egy milliárd forintot szánnak, de minderre még a Fővárosi Közgyűlésnek is rá kell bólintania jövő heti ülésén.