Belföld

Nekimegy a KDNP a nyugdíjasokat “megkopasztó” termékbemutatóknak

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó előterjesztését csütörtökön nyújtják be az Országgyűlésnek.

Rétvári Bence, a KDNP alelnöke elmondta: a javaslat három törvényt érint, módosulhat a kereskedelemről szóló szabályozás, a gazdasági reklámtevékenységről és a hitelintézetekről szóló jogszabályok. A javaslatot szeptember közepén kezdheti tárgyalni a parlament és október végén, november elején válhat hatályossá. Rétvári a problémát érzékeltetve rámutatott: míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

Nem engednék, hogy felszívódjanak

A politikus kifejtette: a fogyasztói beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett cégek a szerződéskötést követően elérhetetlenné válnak. Ezt szeretnék megakadályozni azzal, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozások ügyfélszolgálatot legyenek kötelesek fenntartani, és telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kelljen. Az indítvány szerint az állandó ügyfélszolgálati irodának a hét legalább egy napján este nyolc óráig nyitva kell tartania.

A gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény úgy változna, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítésnél tilos lenne az ajándékjuttatás és az ajándéksorsolás reklámja. Jelentős mértékben ugyanis ezen juttatások miatt népszerű ez az értékesítési forma – jelezte.

Rétvári Bence ismertetése szerint változna a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásról szóló törvény is. Tilos lenne, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést szervező cég a fogyasztóknak pénzügyi szolgáltatást, azaz fogyasztói hitelt közvetítsen. 

Harrach Péter, a kisebbik kormánypárt frakcióvezetője hangsúlyozta: a tervezet az árubemutatókkal kapcsolatos visszaélések visszaszorítását célozza, az esetleges kiskapukat szeretnék bezárni. Hozzátette: a termékbemutatók során gyakran olyan komoly visszaélések, szélhámosságok történnek, amelyek elsősorban a nyugdíjasok “megkopasztását” célozzák, s nagyrészt az egészségüket féltő embereket csapnak be.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, egy korábban kiugrott bennfentes részletesen beszámolt az igencsak nyereséges üzleti modellről. Jól felépített színházi előadásként végzi a profi csapat a dolgát, szedi ki az információkat, ülteti el a gyanút és készteti vásárlásra a termékbemutató vendégeit – állította a korábban szintén a termékbemutató-bizniszben utazó Gábor.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik