A miniszter szerint a szakképzés új rendszere hozzájárul majd a fiatalok biztos szakmai tudásához, amivel megfelelő, biztos munkahelyeket találhatnak.
A 2013 augusztusában alapított díjat három kategóriában havonta adja át Varga Mihály. Ez alkalommal “A hónap beruházója” címet a Csaba Metál Zrt. nyerte el, a cég legfrissebb nagyberuházásának eredményeként új üzemcsarnokot és kibővített raktárhelyiséget avattak fel 2015. február 18-án Békéscsabán Áder János köztársasági elnök jelenlétében. A fejlesztés összköltsége több mint egymilliárd forint volt, amelynek fele hazai és uniós támogatást is tartalmazott. Az üzem közel 3800 négyzetméterrel bővült a beruházás eredményeképp. A Csaba Metál Kft. 2007 óta csaknem 3 és fél milliárd forintot fordított beruházásokra.
A hónap kis- és középvállalkozása az AKA Kereskedelmi Kft. – Gere Attila Pincészete lett. A villányi borvidék egyik legjelentősebb pincészetének története 7 generációval ezelőtt kezdődött. A pincészet szőlőterületei a Villányi borvidék legjobb adottságú dűlőiben találhatók, 2002-ben készült el a pincészet új épülete. Napjainkban a család birtoka eléri a 70 hektárt, és már az ifjabb generáció is része a pincészet hétköznapjainak. A pincészet bel- és külföldön talán legismertebb bora és egyben emblematikus csúcsbora a Kopár Cuvée, mely csak a legszebb évjáratokban készül válogatott szőlő felhasználásával. A vállalat számos országba, így például Belgiumba, Brazíliába, Hollandiába, Kínába, Lengyelországba, Németországba, Svájcba, Tajvanba és az USA-ba exportálja minőségi borait.
A hónap startup vállalkozása a Brewie – Newity Kft. lett, az ötletük a programozható házi sörfőzőgép. A magyar fiatalok fejlesztése a Brewie (kiejtése: ‘Brui’), a világ első olyan sörfőzőgépe, amely teljesen automatizálja a hagyományos sörfőzés minden lépését. A Brewie-val bárki bármilyen sört főzhet egyetlen gombnyomással. Az automata sörfőzőgép, a Brewie ötlete 2013 nyarán született meg. Az első prototípus 2014 januárjában lett kész, amit azután a cégalapítás (Newity Kft.) követett. Az elmúlt egy évben összesen 4 prototípust sikerült megépíteniük, jelenleg már a mini sorozatgyártást tervezik. 2014 decemberében indították az első értékesítést egy “crowdfunding” (közösségi finanszírozás) kampány keretében, ahol több mint 140 előértékesítés során eladott gép után 223 ezer dollár bevételük keletkezett.