A téli időszakban – 2012. november 10-e és 2013. április 4-e között – a rendkívüli hóhelyzet, a szélsőséges időjárás miatt a társaságnak az általában tartalékként szolgáló szerződéses hóeltakarító gépeket is be kellett rendelnie saját gépparkja mellett. Volt olyan időszak, amikor egyszerre csaknem 700 munkagép dolgozott a hóakadályok megszüntetésén – áll a közleményben.
A közútkezelő kiemeli, hogy a 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több burkolati hiba keletkezett, a tél még több kárt okozott az elöregedett és rossz állapotban lévő utakon. A tartós kátyúzási munkákat is csak a tervezettnél 3 héttel később tudták elkezdeni.
Az egy évvel korábbihoz képest a munkálatok több mint 700 millió forinttal több anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelentenek a társaság számára. Az úthibák kijavítása a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődik, de a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez – hívja fel a figyelmet a társaság.