órakor hozták meg, időben tudták értesíteni a vidéki alapszervezeteket róla. A
VDSZSZ mindent megtesz azért, hogy dolgozóik rendben felvegyék a munkát. Az
elnök úgy vélte, a menetrend szerinti közlekedés a szombat hajnalban állhat
helyre.
A VDSZSZ szombaton 15 órakor a MÁV Zrt.-vel, míg vasárnap 10 órakor a MÁV Start
Zrt.-vel folytatja a tárgyalásokat annak érdekében, hogy a MÁV dolgozói
részesüljenek a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett
három társaságnál hajtsanak végre 10 százalékos többlet béremelést.
Gaskó István hangsúlyozta, hogy a cég és a szakszervezet képviselői közötti péntek
délelőtti megbeszélések eredménytelenül zárultak mind a követelésekről, mind a
sztrájk ideje alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásról. “Azt
tapasztaltuk, hogy a MÁV képviselői nincsenek szakmailag felkészülve a
tárgyalásokra, így például törvénytelennek ítélik a pénteki
munkabeszüntetést” – hangsúlyozta az elnök.
Megerősítette, hogy mindaddig, amíg nem születik számukra elfogadható egyezség,
addig olyan sztrájk technikát dolgoztak ki – sztrájk, felfüggesztés, sztrájk -,
amit a nyugati demokráciákban évtizedek óta alkalmaznak, és célja, hogy
egyrészt minél kevésbé fáradjanak el a vasúti dolgozók, másrészt csak
időlegesen bénuljon meg a vasúti közlekedés.