A munka a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal felújításához kapcsolódik, ebből a Tárnok és Székesfehérvár közötti pályaszakasz már elkészült, a Tárnok és Kelenföld közötti rész átépítése pedig folyamatban van.
A székesfehérvári vasúti csomópont korszerűsítése során átépítik, egyszerűsítik az elavult vágányhálózatot, ami lehetővé teszi a vonatok gyorsabb közlekedését. Megújul a biztosítóberendezés és a felsővezeték-hálózat. Átépítik a váltókat, ami csökkenti a rezgést és a zajt, emellett csaknem tízezer négyzetméternyi zajvédő falat telepítenek – mondta el a kommunikációs igazgató.
Az állomáson a jelenlegi hét, személyforgalmat lebonyolító vágányok számát kilencre növelik, a peronokat szélesítik, komfortosabbá teszik, akadálymentesítik, javul a megközelíthetőségük. Megújul az utastájékoztató rendszer is.
Az állomás épülete jó állapotban van, ott kiegészítő fejlesztéseket végeznek, főleg akadálymentesítést, emellett az utascsarnok is megújul, átépítik a lépcsőket, és kormányablak is nyílik majd. Az épület mellett P+R parkolót alakítanak ki, 138 férőhellyel – ismertette a részleteket Loppert Dániel.
A tervek szerint az eredményes közbeszerzési eljárást, illetve szerződéskötést követően, 2014 elején indulhatnak a munkák, a teljes felújítás 2016-ra fejeződhet be – közölte a NIF kommunikációs igazgatója. A beruházást az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedési Operatív Program forrásaiból finanszírozzák, a költségek 85 százalékát uniós támogatásból biztosítják.