Pest Megye Önkormányzatának feladata a megyei szintű területfejlesztés újjászervezése, a Pest megyei közösségek terveinek és kezdeményezéseinek összefogása, a térségek fejlődését meghatározó programok összehangolása; megteremtve így a fenntartható növekedés, a javuló életminőség és a munkahelyteremtés lehetőségét. A feladat fontos részét képezi a megyei fejlesztési koncepció és stratégia elkészítése, amely irányt mutat a közösségek és a vállalkozások beruházásainak, befektetéseinek; és alapját képezi a 2014-2020 fejlesztési ciklusban támogatható projekteknek.
A területfejlesztési fórumok után a szomszédos megyékkel ismertette meg a fejlesztési elképzeléseit Pest Megye Önkormányzata.
A találkozón Szűcs Lajos, Pest Megye Közgyűlésének elnöke elmondta, hogy az április 14-i miniszterelnök és megyei vezetők találkozóján megvitatták, hogy a megyék milyen forrásokhoz juthatnak a 2013 és 2020 közötti európai uniós fejlesztési ciklusban gazdaságfejlesztésre, terület- és vidékfejlesztésre. A kormány tervei szerint ebben az időszakban a fejlesztési források legalább tíz százalékát a megyei önkormányzatok fogják elosztani. Ezért is fontos, hogy a megyék összehangolják a programjaikat, javaslataikat az elkövetkező évek fejlesztéseiről.
Popovics György, Komárom-Esztergom megye elnöke is úgy fogalmazott, hogy „kapcsolódnunk kell a szomszédainkhoz országon belül és azon kívül is.”
Pest Megye Közgyűlése decemberben fogadta el a megyei területfejlesztési koncepció helyzetfeltárás részét, ami tartalmazza a Pest megyét is érintő szomszédos és egyéb kiemelt térségek területfejlesztési terveinek Pest megyére vonatkozó üzeneteit. Ennek legfontosabb részei Nógrád megyével közösen az M2-es gyorsforgalmi út Budapest (M0) – Vác – Rétság – Hont közti szakászának bővítése, és a Vác-Balassagyarmat vasútvonal fejlesztése. Fejér és Komárom-Esztergom megyével közös terv az M11-es gyorsforgalmi út építése Ercsi térségétől (M6) Zsámbékon és Kesztölcön át Esztergomig. A területfejlesztési koncepció helyzetfeltárásában szerepel egy tervezett nagysebességű vasútvonal (Ausztria és Szlovákia) – Hegyeshalom és Rajka – (Budapest [Liszt Ferenc Nemzetközi Repülő-tér] – Röszke és Kübekháza) – (Szerbia és Románia) IV. sz. transzeurópai közlekedési folyosó hazai szakaszának kiépítése, fejlesztése.
A megbeszélésen a felek egyetértettek abban, hogy a Duna-stratégia (a Duna vízgyűjtő területéhez tartozó régiók és országok makro regionális fejlesztési stratégiája és akcióterve) jó alapja lehet a megyék közti együttműködés szélesítésének.