A félkész óriáshajót a felszámolás alatt álló német Bodan Werft hajógyártól vásárolta a Balatoni Hajózási Zrt. több százezer euróért. Az új építésű hajó 40,4 méter hosszú, 7 méter széles és 90 tonna.
A befejezetlen személyszállító jármű december 15-én indult Roth bei Nürnbergből. Dunaújvárosig utazott a Dunán, ahonnan a Navigátor Centrum Kft. két önálló futóművel rendelkező, különleges felépítésű, forgózsámolyos trélerrel szállította Siófokra.
Szerdán délután megkezdődött a hajó vízre helyezése, estig a Sióra kerül.
A balatoni hajózási vállalat több mint félszáz éves alumínium vízibuszai elhasználódtak. Ezeket kivonják majd a forgalomból, és a pótlásukra szerezték be ezt az új hajót is már. A hat vízibusz helyettesítéséhez a hosszú távú tervek szerint saját maguk készítenek még katamaránokat, ugyancsak alumíniumból. Ezek a mostani, 18 km-es sebességgel haladó hajók helyett majd jóval gyorsabban, 35-40 km-es sebességgel tudnak majd közlekedni – tudta meg a Fehérvár24 Magyarosi Imrétől a Balatoni Hajózási Zrt. műszaki csoportvezetőjétől.
A most helyére kerülő új hajón 300 utas fér majd el, 18 km-es sebességgel lesz képes haladni. A hajózási vállalat fejezi be az építését. A tervek szerint jövő szeptemberben mutatják majd be a nagyközönségnek- mondta Magyarosi Imre.