elmondta: arról még nem döntöttek, hogy alkalmazzák-e a további sztrájkot mint
nyomásgyakorló eszközt a következő, szerdai tárgyalás előtt, vagy utána.
A tárgyaláson a VDSZSZ fenntartotta követelését, hogy
vasutasok részesedjenek a MÁV Cargo privatizációs bevételéből személyenként a
250 ezer forint erejéig, és nem engedtek a 6,9 százalék feletti, 10 százalékos
többlet bérfejlesztésre vonatkozó igényből sem. A MÁV szintén nem tett
kompromisszumos javaslatot.
A tárgyaláson foglalkoztak a sztrájk alatt még elégséges
szolgáltatás ügyével is, ennek során a VDSZSZ vállalta volna, hogy a sztrájk
ideje alatt a teljes teherforgalom közlekedhessen, de ez az ajánlat nem volt
elegendő a megegyezéshez. A VDSZSZ ezen kívül azt is javasolta, hogy a sztrájk
ideje alatt vonalanként két pár vonat közlekedjen, illetve Budapest
elővárosában 40 vonat.
A tárgyaláson a MÁV delegációja szünetet kért az ajánlat
megfontolására, a szünetet követően azonban nem tartotta elfogadhatónak ezt a
javaslatot, mert a Budapest elővárosi viszonylatban legalább 323 vonat
közlekedésére lenne szükség.
Sigulinszky Tibor, a MÁV szóvivője elmondta: a társaság
nehezményezi azt is, hogy a VDSZSZ nem kíván hozzájárulni azon vonatok
közlekedéséhez sem, amelyek forgalma a nem sztrájkoló dolgozókkal biztosítható
lenne. A társaság ugyanakkor ezt szükségesnek tartja.