Lehet, hogy már nem is hír, de olyan sokan kénytelenek naponta átszervezni miatta az életüket, hogy nem mehetünk el mellette szótlanul. Ahogy az mostanában lenni szokott, a 17 óra előtt Szobra induló vonat Göd előtt állt negyedórát, majd begördült az állomásra, ahol újabb negyedóra következett, amikor egy kalauz szinte menekülve az utasok elől végigrohant a szerelvényen, hogy megint biztosítóberendezés hibásodott meg, lesz egy kis késés. Utasok többsége telefonál, családot, haverokat riadóztat és ázik a gödi pályaudvarnál arra várva, hogy valaki segítsen. Azóta jönnek is szépen sorban a kocsik, Kismarosról, Zebegényből, ismerősök és ismeretlenek szállnak be egymáshoz, telnek az autók.
Fotó:MTI
Nyugtatók
MÁV vezetők nyugtatgatnak – ahogy ezt tegnap is megírtuk -, de érdemben nem javult a helyzet. Ma már a nemzeti fejlesztési miniszter asszony is csillapított, konkrétan Korondi Miklós Jobbikos képviselőt, aki írásbeli kérdést tett fel neki a parlamentben „Hogy alakulhatott ki ekkora káosz a 70-es számú vasútvonalon?” címmel. Korondi képviselőnek is elmagyarázza, amit a MÁV vezetők is mindenhol elmondanak, hogy itt most egy rövid szakaszon csak egy vágány van, meg hogy minden önkormányzatot időben tájékoztattak a várható korlátozásokról és hogy a kapacitásszűkítés miatt sok intézkedést vezettek be, ami kompenzálni hivatott a kimaradó járatokat.
Régi vasutas
„Minden vágányzári munka bizonyos mértékű korlátozásokkal jár, ezek a felújítási munkák elengedhetetlenek a fejlődéshez” – zárja levelét Németh Lászlóné és már majdnem mindent el is hiszünk. Csak, ha utánanézünk a kérdezőnek, akkor derül ki, hogy akinek lelkesen magyaráz, az 1976 óta vasutas, bejárt minden grádicsot a MÁV-nál, jelenleg az országos igazgatóság forgalmi szabályozási szakértője. Talán tudja azt is, hogy lehetett volna elkerülni ezt a csapdát, amiből a vasúttársaság már aligha jöhet ki jól.