A felmérést 3. osztályos általános iskolások körében végezték. Az egyik osztályban zene bevonásával folyt az oktatás (tapsoltatták, énekeltették a gyerekeket), míg a másikban “hagyományos” csendben.
Az összesen 67 nebuló eltérő számtanoktatása hat héten át tartott, utána levizsgáztatták őket a tanultakból – a “matek-zene tagozatos” osztály 50 százalékkal teljesített jobban.
A zenei matematikaoktatási módszert Susan Courey dolgozta ki, a San Franciscó-i Egyetem oktatásfejlesztője, munkájába zenetanárt is bevont. A metódus kimunkálásához a Kodály-módszert vették alapul.
Kit Cosgriff a Daily Telegraph-nak mesélt a muzikális oktatás sikeréről. “A gyerekek más, a nyelvtől független, szimbólumokkal teli módon tudnak matematikát tanulni. Akármelyik órára is ültem be, a gyerekek izgatottak voltak és lelkesedtek azért, hogy a törtekről tanuljanak.“