Szeptember végéig kell értékelnie a Balaton Fejlesztési Tanácsnak a vasútfejlesztési projekt aktuális helyzetét. Abban bíznak,hogy még ebben a költségvetési ciklusban elindulhat a munka-írja a Veol.hu.
A fejlesztés egyik célja,hogy Balatonaliga és Balatonszentgyörgy között legalább 120 kilométeres óránkénti sebességre legyen képes az egyvágányú nyílt vonal, míg Siófok- Zamárdi-felső és Balatonszemes-Balatonlelle között második vágányt is építenének.
Sok településen nem akarják,hogy nagy sebességgel közlekedjenek a vonatok, itt ennek megfelelően alakítanák ki a pályaszerkezetet- mondta Dorner Lajos, közlekedési szakértő.
Hozzétette: Új, biztonságosabb átjárók és peronok épülnének, és több löszfalat is stabilizálni kell. A legnagyobb újdonság mégis az,hogy villamosítani akarják az északi parti vasútvonalat.Ezt különösen a nyári tapasztalatok igazolják, hiszen rengeteg mozdony hibásodott meg.
A villamosítás költsége 5,5 milliárd lenne, de korszerű dízelmodonyok beszerzésénél mégis olcsóbb.