Pénzügy

Orosz traktort többen kerestünk, mint okostelefont

mtz (mtz)
mtz (mtz)

A 2013-as trendeket nézve azt hihetnénk, hogy az apróhirdetési oldalakon is a számítástechnikai cikkek jelentik a legnagyobb slágert. De nem!

Bár maga a motorgyár rég megszűnt, közel 5 millió kereséssel még 2013-ban is uralta a ranglistát a ’80-as, ’90-es évek slágermotorja, a német Simson. Több mint kétszer annyian érdeklődtek az olcsó, öreg, mégis hosszú ideig elpöfögő motortípus, mint például a BMW iránt, amely az autómárkák közötti versenyt vezeti.

Az összesített listán négymillió kereséssel a kerékpár a második, egy hajszállal előzi meg a babakocsit. Utóbbi népszerűsége teljesen érthető: az apróhirdetési oldalon jóval olcsóbban lehet hozzájutni a „gyermekvállalási kellékhez”, mintha újonnan vennénk.

Az azonban a szakértőket is meglepte, hogy mennyire kelendőek a mezőgazdasági termékek az interneten. Az MTZ traktort 3,3 milliószor keresték 2013-ban a Jófogáson, így a fehérorosz csodagép meg is kaparintotta a negyedik helyet. A többség nyilván megtalálta a hozzá illő traktort, hiszen nemcsak a kereslet, a kínálat is hatalmas.

A 2013-as statisztikákból az is kiderül, hogy töretlenül sokan próbálnak olcsó és jó laptophoz jutni az apróhirdetési portálon. A hordozható számítógépek egész évben népszerűek voltak, a karácsonyt megelőző időszakban pedig jelentősen megugrott a kereslet más számítástechnikai termékek iránt: főleg tabletet és játékkonzolokat nézegettek, majd vásároltak a felhasználók az oldalon.

Az autómárkák közül a BMW – közel két és félmillió keresés – tarolt, de az Opelek és Suzukik iránt is nagy volt az érdeklődés. Érdekesség, hogy a Ladák még mindig stabilan tartják pozíciójukat a netes használtautó-piacon. A lóerőknél tartva nem árt megjegyezni, hogy lovas nép a magyar, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a paripák is helyet kaptak a tavalyi top 10-ben!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik