15 éves fennállását ünneplő OFA rendezvényén dr. Lamperth Mónika szociális és munkaügyi miniszter az évforduló alkalmából szakmai elismerő oklevelet adott át a közalapítvány hét munkatársának.
A kormány által 1992. június 30-án alapított közalapítvány a munkanélküliség enyhítését, a foglalkoztatás bővítését szolgáló intézményrendszerben tevékenykedik. Fő feladatai között megtalálható a munkaerőpiac nem állami szerveződéseinek támogatása, kísérleti programok indítása, munkaügyi tárgyú kutatások koordinálása, valamint az érdekegyeztetés. A szervezet részt vesz az EQUAL közösségi kezdeményezés hazai megvalósításában, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által indított programokban – mint például a rehabilitációs foglalkoztatást elősegítő munkapiaci program.
Pályázatok a hátrányos helyzetűeknek
Az OFA a foglalkoztatási szempontból hátrányos helyzetű embercsoportok megsegítése érdekében olyan kísérleti és pályázati programokat dolgoz ki, amelyek munkaerő-piaci szolgáltatást nyújtanak, illetve tartós vagy átmeneti foglalkoztatást (képzést, foglalkoztatást, szociális támogatást) biztosítanak e csoportok tagjainak. A programok sikeres megvalósítását a nonprofit szervezetek fejlesztését szolgáló programokkal támogatja.
A szervezet immár 71 munkatársat foglalkoztat, mellettük egy 41 fős független szakértői csapat és két szakértői bizottság áll a rendelkezésükre.
A források és a pályázók köre
Évről évre eltérő nagyságrendű forrás áll rendelkezésre a programok megvalósítására, amit három alapkezelő biztosít: a Munkaerő-piaci Alap foglalkoztatási alaprésze (évi 1-2 milliárd forint), és a rehabilitációs alaprésze (évi 3-500 millió forint), továbbá a Felnőttképzési Alap (évi 3-500 millió forint).
A közalapítványhoz a szervezetek három fő típusa pályázik forrásért: ezeknek több mint a felét a nonprofitok teszik ki (azaz döntően az egyesületi formában működő szervezetek). A költségvetési szerveknek a 26,3 százaléka, valamint a vállalkozások 14,1 százaléka pályázott már.