A VDSZSZ részéről a megbeszélésen kijelentették, hogy a kormány lerontott inflációs előrejelzése miatt a szakszervezet kiterjesztette az egyeztetés témáját azzal, hogy a többi vasutas szakszervezet és a MÁV között 2008-ra megállapodott 6,9 százalékos bérfejlesztés további 1,1 százalékkal emelkedjen.
Singulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője szerint a VDSZSZ többlet-bérkövetelése irreális, jogtalan, és a MÁV továbbra sem engedhet abból az álláspontjából, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit szétosszák.
Bárány Balázs a VDSZSZ részérlől kiemelte, hogy szerdán az érintett vasúti társaságok szakszervezeti küldötteivel kibővített országos választmányi ülést tart, amelyen értékelik az elmúlt hetek sztrájkkal kapcsolatos, és a munkáltatókkal folytatott tárgyalások fejleményeit, eredményeit.
A VDSZSZ sztrájkbizottsága ezt követően ül össze, és hoz döntést a sztrájk esetleges folytatásáról.
Sigulinszki Tibor közölte: a jövő héten esedékes munkaügyi egyeztetésre a MÁV és az érintett vasúti társaságok előterjesztik, hogy milyen elemzéseket tudnak bemutatni a kritikus 38 vasúti mellékvonal forgalmával kapcsolatosan.