A Ford megkeresett száz internetes naplóírót a Facebook és a Twitter közösségi portálon, és felajánlotta nekik, hogy fél évre rendelkezésükre bocsátja az amerikai piacon új kisautó egy-egy példányát. A bloggereknek ezért cserébe havonta egyszer fel kell tölteniük élményeikről egy videót a YouTube videomegosztó oldalra. Ezenkívül arra bátorítják őket, hogy benyomásaikat szabadon osszák meg másokkal blogjaikban.
Scott Monty, a Ford új, a közösségi médiával foglalkozó osztályának vezetője szerint kulturális váltásról van szó. Azt mondta, alkalmazkodni kell a szünet nélküli kommunikációs formához. A felmérések szerint a megszámlálhatatlan közösségi portáloknak alapvető hatása van arra, hogy az amerikaiak, főleg a 35 év alatti nemzedék tagjai hol és hogyan töltik idejüket, mit vásárolnak, és mi a véleményük az egyes márkákról.
A legnagyobb és legagresszívabb reklámkampányokat folytató cégek, amelyeknek a legtöbb pénzük van e célra, teljesen átszervezik reklámstratégiájukat a digitális éra szabályai szerint. A Ford, a Levi Strauss vagy a Chevron például online közösségeket szerveznek, amelyeken keresztül elérik a fogyasztókat. A 150 éves Levi Strauss júliusban indította el közösségi kampányát a Facebookon és a Twitteren.
A vállalatok arra reagálnak fürge reklámstratégia-váltással, hogy az Egyesült Államokban rohamos ütemben gyarapszik a közösségi portálokat használók aránya. A 18 évesnél idősebb népességnek 2005-ben még csak 8 százaléka, 2008-ban pedig már több mint 35 százaléka volt valamelyik közösségi oldal tagja. Kaitlin Villanova, New York-i közösségimédia-kutató szerint ez a modern kor kötögetése, az emberek ezt használják idejük kitöltésére.
Az egyik legnépszerűbb portál, a Facebook közönsége az utóbbi három hónapban 50 millióval 250 millióra nőtt. Az oldalon 300 ezer cég van jelen valamilyen formában, hiszen a leggyorsabban bővülő tagsági szegmenst a 35 évnél idősebbek alkotják, s ez a réteg rendelkezik az egyik legjelentősebb vásárlóerővel.