Az angol online kiadókat tömörítő Association of Online Publishers (AOP) szervezet felmérése szerint az elmúlt két évben jelentős mértékben átalakult a webes médiumok vélekedése az internetes tartalom fizetőssé tételével kapcsolatban. Míg 2007-ben a szervezet által megkérdezett médiacégek 54 százaléka hallani sem akart arról, hogy pénzt kérjen a netes tartalmakért, addig most már 70 százalékuk tervezi, hogy jövőre pénzt kér egyes, a weben közölt anyagokért. Az AOP-tagok elsősorban az exkluzív riportokat, a letölthető alkalmazásokat, az archívumhoz való hozzáférést és speciális mobiltartalmakat tennék fizetőssé.
Ez utóbbi egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a felmérésben megkérdezett kiadók közel 90 százaléka a mobilplatformot jelölte meg a legnagyobb lehetőségként a digitális világban, és a válaszadók 60 százaléka jelezte, hogy növelni fogja jelenlétét ebben a szegmensben a következő 12 hónapban. A felmérésben szereplő kiadók mintegy kétharmada több alkalmazást készítene a mobiloldalak számára, 56 százalékuk pedig fizetős letölthető programokat fejlesztene.
Az AOP-tagokat megkérdezték arról is, hogy mely cégeket tartják a legnagyobb riválisoknak. A válaszadók fele úgy nyilatkozott, a BBC jelenti a legnagyobb fenyegetést az online szektor fejlődésére, míg 38 százalékuk a Google-t jelölte meg fő veszélyforrásként, 35 százalék pedig a kormányt és a szabályozást nevezte a legnagyobb kockázatnak.