Üzleti tippek

Értékes bloggerek

Százhetven millió dollárra becsülik a legdrágább amerikai blog értékét, a 25-ös toplistán szereplő oldalak összértéke pedig megközelíti a félmilliárd dollárt. Világszerte mintegy 184 millióan indítottak már blogot, az online naplók olvasótábora eléri a 346 millió főt.

Komoly üzletté vált napjainkra a néhány éve még csak a lelkes internetezők által használt és írt személyes webnapló, a blog. Az Egyesült Államok 25 legértékesebb blogjának összértéke a 24/7 Wall St. című üzleti portál felmérése alapján meghaladja a 482 millió dollárt. Az egyes oldalak dollárban kifejezett értékét a látogatottsági adatokból és a publikus hirdetési árakból becsülték meg. A lista élén 170 millió dolláros értékkel a több sikeres blogoldalt is működtető Gawker Properties áll. A többek között a Gawker, a Defamer vagy a Gizmodo oldalt jegyző vállalkozás webes portfóliója havonta mintegy 23 millió egyedi látogatót vonz, az oldalletöltések száma 200 millió körül van egy hónapban, a cég éves bevételét pedig 36 millió dollárra becsülik.

A legértékesebb blogok listáján a második és a harmadik helyen két politikai témájú oldal, a Huffington Post és a Drudge Report szerepel. A korábban 25 millió dolláros tőkeinjekción is átesett Huffington Post különösen az amerikai elnökválasztási kampány során vonzott sok érdeklődőt. Később egyesek úgy vélték, hogy a választások után visszaesik a látogatottsága, és ezzel veszít értékéből is. Nos, egyelőre úgy tűnik, alaptalannak bizonyultak ezek az aggodalmak, hiszen jelenleg is havonta 12 millió látogatót vonz a blog, amelynek értékét 90 millió dollárra becsülik.

Ha valaki úgy dönt, hogy hajlandó kifizetni ezt az összeget a blogért, számolnia kell azzal is, hogy az 50 állandó alkalmazottal dolgozó webportál éves működési költségei meghaladják a 18 millió dollárt, bevétele azonban az idén is várhatóan csak 11 millió dollár körül alakul.

Sokkal nyereségesebben működik a lista harmadik helyén szereplő Drudge Report, amely 15 millió dolláros éves bevétel mellett 8 milliós működési eredményt tudhat magáénak a 24/7 Wall St. szakértői szerint. A blog értékét 48 millió dollárra taksálják.

A női internetezők növekvő szerepét mutatja a webvilágban, hogy az igen előkelő 5. helyre került a lányokat és fiatal nőket megszólító Sugar Inc. hálózata, amely olyan oldalakat tartalmaz, mint a PopSugar, a BuzzSugar és a CelebStyle. Az összesen 27 portált magában foglaló hálózat 10 millió egyedi látogatóval és közel 200 millió oldalletöltéssel büszkélkedhet havonta. A társaság éves bevétele 9 millió dollár körül van, de igen magasak a működési költségek, a 70 alkalmazott ugyanis elviszi a forgalom mintegy 80 százalékát. Bár egy olyan piaci szegmensben próbál érvényesülni a cég, amelyben az utóbbi időben rendkívüli módon megélénkült a verseny, jó portfóliója és magas látogatottsága miatt értékét 27 millió dollárra becsülik.

Noha egyes piackutatók és elemzők eltérő adatokat közölnek a blogok számáról és látogatóikról, egyértelműen látszik, hogy napjainkra olyan jelenséggé váltak, amelyekkel komolyan kell számolni a webvilágban. A comScore piackutató adatai szerint 2008 augusztusában csak az Egyesült Államokban 77 millió egyedi látogatójuk volt, míg az eMarketer 94,1 millióra teszi a blogot olvasó amerikaiak számát, akiknek negyede saját maga is készít internetes naplót. A Universal McCann szerint világszerte 184 milliónyian indítottak blogot, és 346 millióan, azaz a teljes webes populáció 77 százaléka olvassa azokat.

Ráadásul a jó online naplók kiváló üzleti lehetőséget jelentenek tulajdonosaik számára. A blogvilág adatait összesítő Technorati Media felmérése szerint a hirdetéseket is közlő netes naplók többsége igencsak nyereséges, átlagos évi befektetésük 1800 dollár, miközben reklámbevételük eléri a 6000 dollárt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik