A vállalat újraszervezésének köszönhetően átalakítják a vezetői szinteket, így a tévécsatorna reményei szerint sokkal hatékonyabb és nyereségesebb lesz a működés. A társaság közölte, több osztályt is összevonnak, de új részleget is kialakítanak az on-air és off-air marketing- és kreatív tevékenységek koordinálására.
A lépésre azért volt szükség, mivel a Channel Five is – konkurenseihez hasonlóan – jelentős reklámbevételektől esett el az utóbbi időben. A vállalat közlése szerint az első negyedévben mintegy 20 százalékos visszaeséssel számolnak, amely a legrosszabbnak számít a vezető televíziós csatornák között, írja a Guardian.
Eközben az ITV-nél is folytatódik a leépítés. A társaság mintegy 600 főtől válik meg a közeljövőben, amelyből 25 menedzseri pozíció. A vezetői elbocsátásoknak köszönhetően több osztály egy kézbe kerül. A helyzet iróniája, hogy a kirúgásra ítélt vezetők is pályázhatnak az újonnan létrejövő posztokra.

