Több mint tízmilliárd dollárral költöttek kevesebbet a hirdetők az Egyesült Államokban az első félévben, mint egy évvel korábban – derül ki a TNS Media Intelligence felméréséből. A kutatócég adatai szerint 2009 első hat hónapjában 60,87 milliárd dolláros volt az amerikai reklámpiac, ami 14,3 százalékos visszaesést jelent éves összehasonlításban. További rossz hír az ágazat szereplői számára, hogy az április-júniusi időszak volt sorban az ötödik olyan negyedév, amelyben szűkült az USA hirdetési piaca.
Rendkívül nehéz félévet tudhat maga mögött a nyomtatott sajtó, a magazinoknál közel 21 százalékos volt a csökkenés, míg a napilapoknál még ennél is nagyobb, 24,2 százalékos visszaesést mért a TNS. De elpártoltak a hirdetők a rádióktól is, ennél a médiumnál közel negyedével volt kevesebb a hirdetési bevétel a január-júniusi időszakban, mint egy évvel ezelőtt. A televízió viszonylag jól tartotta magát, összesítésben 10 százalékos volt a reklámbevétel-csökkenés ebben a szegmensben. A TNS adatai szerint ugyanakkor továbbra is tartja magát az internet, a hirdetők 6,5 százalékkal költöttek többet a világhálón 2009 első félévében, mint egy éve.
A most közzétett adatok egyébként egybecsengenek a Nielsen által szeptember elején publikált információkkal. A Nielsen adatai szerint az amerikai reklámpiac az első félévben 15 százalékkal zsugorodott 2008 hasonló időszakához képest. Az ágazat bevétele 56,9 milliárd dollár volt január és június között.