– Az őszi szezon után is elképzelhetőnek tartod, hogy 2010-ben piacvezető csatorna lesz a TV2?
– Sejtettem, hogy ez lesz az első kérdés… Amikor az ember elindul egy maratonon, akkor nem a nyolcadik kilométernél hirdetnek eredményt, hanem a célban. Picit úgy érzem, mintha azt mondtuk volna, hogy 2008 őszén már piacvezetők leszünk. A felméréseink szerint az RTL Klub jóval nagyobb lojális nézői bázisból tud építkezni, mint mi. A nézők úgynevezett „első választása”, amikor bekapcsolja este a tévét, az RTL Klubnál 32, nálunk pedig 16-17 százalékos. Ez olyan, mintha egy futóversenyen 50 méteres hátránnyal indulnánk. Azon dolgozunk, hogy ezt lefaragjuk.
– Csalódott vagy az elmúlt hónapok teljesítménye miatt?
– Egyáltalán nem. Mindig azt mondtuk, hogy ősszel még nem háborút, csak csatákat szeretnénk nyerni. Persze felmerül a kérdés, hogy hol vannak a sikerek. Nekünk egyelőre a sikereinket magunkhoz képest kell mérnünk. Az elmúlt években nem volt olyan műsor a TV2-n, amely tartósan képernyőn tudott volna maradni. Ezzel szemben 2008-ban már van ilyen, a Hal a tortán, a Joshi Bharat vagy éppen a Megasztár.
– Igaz, de sok műsor meg is bukott.
– Ez egy teljesen természetes folyamat. Sorolhatnám, hogy az RTL Klubon 1998–99 táján hány műsor bukott meg… Ez olyan, mint amikor elindítasz egy armadát. Lesznek olyan hajók, amelyek eltévednek, vagy elsüllyednek, de olyan is, amelyik célba ér. Hosszú idő után most végre vannak a TV2-nek olyan műsorai, amelyek megélnek egy második szezont is.
– Nézettsége alapján a Hal a tortán mintha kezdene elfáradni…
– Nyilván minden műsornak megvan a maga életciklusa. A Hal a tortánnak jót fog tenni, hogy egy picit pihen.
– Nem említetted a sikeres műsorok között A sztárok a fejükre esteket. Netán nem vagy elégedett a produkcióval?
– De elégedett vagyok, mert nagyon stabilan teljesített.
– Egy ilyen nagyszabású produkciónál nem kevés, hogy csak a csatornaátlag körüli közönségarányt tudott hozni?
– Ennek a műsornak az volt a fő hivatása, hogy beszédtémát generáljon, a TV2 felé irányítsa a figyelmet. Ezt el is érte. Egy ilyen műsornál nem számít, hogy 25, vagy éppen 28 százalékot hoz, mert egy hónapig megy, így nincs hosszú távú hatással a nézettségre. Az RTL Klubnak is hasonló céljai voltak a Celeb vagyokkal, más kérdés, hogy ez mennyibe került nekik.
– A Celeb vagyok nem volt olcsóbb, mint a ti valóságshow-tok?
– Utána lehet érdeklődni, de nem lepődnék meg, ha ők csak a formátum jogaiért fizettek volna annyit, mint amennyibe nekünk az egész műsor került.
– A pénzügyi válságnak, a hirdetők büdzsévágásainak milyen hatása lesz a TV2 műsorokra fordítható keretére?
– Az ideihez képest kevesebb jut majd a műsorokra. Merem állítani, hogy nem lesz olyan kereskedelmi televízió Európában, ahol 2009-ben többet költenek, mint az idén.
– Több vásárolt film és sorozat kerül majd képernyőre?
– Igen, de nem feltétlenül csak emiatt. Lesznek olyan új sorozatok, amelyekben látok annyi fantáziát, hogy főműsoridőbe kerüljenek. Nagyon bízom a Beverly Hills 92010 új szériájában, amely rendkívül sikeres Amerikában. A másik, amit személy szerint nagyon szeretek, a Harper szigete, amely egy misztikus sorozat.
– A kinevezésed után azt mondtad, hogy sport nélkül nincs piacvezető televízió. Most is így gondolod?
– Továbbra is ezt mondom, dolgozunk rajta.
– Vannak érdemi szabad sportjogok a piacon?
– Rengeteg sportjog van, és ezek egyike sincs örökre odaszögezve egyik csatornához sem. Mi készen állunk arra, hogy amint lehetőség nyílik, bizonyos jogokra rástartoljunk.