A magyar digitális kamera piac ismét egy kitűnő évet zárt 2005-ben, 30,2 százalékos növekedéssel és több mint 255, 000 darab szám eladással. Az IDC adatai szerint, árbevételben a csökkenő árak egy szerény 2,4 százalékos, 63,3 millió dollárra való visszaesést eredményeztek.
“Váltás az analóg kamerákról növekedett az elmúlt évben” – mondta Bacskó Gergő az IDC Magyarország irodatechnika elemzője. Ez elsősorban a digitális technika fejlődésének és a csökkenő áraknak köszönhető.
A vásárlók is váltottak a jobb minőségű kamerák irányába. 2004-ben a három és a négy megapixeles kamerák domináltak a piacon, kitéve az eladások 68 százalékát és az árbevétel 61,5 százalékát. Ezek a számok 2005-re eltolódtak a négy és az öt megapixeles kamerák irányába, ami az eladások 68 százalékát és az árbevétel 62,2 százalékát jelentette. Az öt megapixeles eladások a háromszorosára nőttek az elmúlt évhez képest.
A magyar digitális piac tovább fog terjeszkedni, mondta Bacskó Gergő, különösen hogy Magyarország még mindig el van a maradva a többi közép-kelet-európai országhoz képest eladási darabszám tekintetében.