Az öt egykori monopolszolgáltató, a vezető alternatív szolgáltatók, valamint a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok adatközlésére épülő NHH-jelentés szerint a hónap végén a 100 főre jutó vonalszám a június végi 33,69-ről 33,61-re, a háztartások vezetékestelefon-ellátottságának aránya 67,30 százalékról 67,09 százalékra csökkent.
A kezdeményezett hívások időtartama júliusban 690 millió perc volt (júniusban 737 millió). Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama júliusban a júniusi 217,3 percről 203,8 percre, a kezdeményezett hívások átlagos hossza pedig 3,20 percről 3,15 percre csökkent.
Júliusban a kezdeményezett hívások 14,97 százalékánál vették igénybe az előfizetők a közvetítőválasztást, és közel 90 millió percet telefonáltak ilyen módon. Egy hónappal korábban a közvetítőválasztásos hívások hossza 98 millió perc volt, ami az összes hívás 13,32 százalékát tette ki. A közvetítőválasztást júliusban 824 ezren vették igénybe, míg júniusban 837 ezren.
Az ADSL-előfizetők aránya viszont 3,05 százalékkal, 485 ezerről 500 ezer fölé emelkedett.