Az év pilótája: Jenson Button
Néhány héttel a szezonrajt előtt még abban sem lehetett biztos Jenson Button, hogy lesz hova ülnie, miután a Honda bejelentette távozását. Ehhez képest az első hét versenyből hatot megnyert a hatalmas technikai fölényben lévő Brawnnal, és végül megérdemelten lett világbajnok.
Az év szélhámosa: Flavio Briatore
Az elmúlt éveket tapasztalatai azt mutatják, hogy a csalás ma éppúgy a sportág velejárója, mint a kerékcsere. A Renault csapat főnöke azonban túltett az eddigieken: utasítására a tavalyi szingapúri versenyen Piquet Jr. szándékosan okozott balesetet, elősegítve ezzel csapattársa, Fernando Alonso győzelmét. Az eset nyomán Flavio Briatore örökre eltiltották, míg a főmérnököt, Pat Symondsot öt évre kizárták a FIA-rendezvényekből. A koronatanú, Nelsinho Piquet megúszta büntetés nélkül.
Az év nyertese: Sebastian Vettel
A 2008-as szezonban minden idők legfiatalabb versenyzőjeként élete első futamgyőzelmét aratta a monzai esőben. Egy évvel később már a Red Bull-istállónál ő volt az egyetlen pilóta, aki hellyel-közzel tartani tudta a Brawnok tempóját. Sanghajban már világbajnokhoz méltóan győzött, az elkövetkező években biztosan ott lesz az esélyesek között. A szimpatikus, még mindig csak 22 éves németnek a többi pilótával ellentétben nincsen menedzsere, saját maga intézi az ügyeit.
Az év mázlistája: Felipe Massa
Egy acélrugó csapódott egy tonnának megfelelő erővel a sisakjának a Magyar Nagydíj időmérő edzésén. A hatalmas tempónál bekövetkezett ütközés miatt azonnal az eszméletét vesztette a brazil, és fékezés nélkül a gumifalba hajtott. Sokáig eszméletlen volt, majd még Budapesten megműtötték. A szezon hátralévő versenyein nem ülhetett autóba, de mostanra már csak egy heg emlékeztet a szörnyű balesetre.
Az év lufija: Michael Schumacher visszatérése
Massa súlyos balesete után a hétszeres német világbajnok saját honlapján jelentette be, hogy a szezon hátralévő futamain helyettesíti a brazilt. Schumacher álma azonban nem teljesülhetett a nyakproblémái miatt. Minden idők legsikeresebb autóversenyzője még februárban, motorral bukott hatalmasat, nyaka nem bírta a megterhelést, fájdalmai voltak a tesztek során.
Az év bukása: KERS
A mozgásenergia-visszanyerő rendszertől izgalmasabb versenyeket, több előzést remélt az FIA, ehhez képest a szezonzárón már csak két csapat autójában volt a körönként pár másodpercre plusz energiákat biztosító rendszer. A sportág környezettudatosságát szerették volna hangsúlyozni az új elem beépítésével, ám a legtöbb esetben a befektetett dollármilliók semmilyen előrelépést nem jelentettek.
Az év hazugsága: Lewis Hamilton
A világbajnoki címvédő egy ideig tagadta, de a melbourne-i futamon direkt lassított le a biztonsági autó mögött. Trulli megelőzte, és az olaszt visszasorolták a harmadikról a 12. helyre. Lewis Hamilton később a cáfolhatatlan bizonyítékok láttán könnyes szemmel kért bocsánatot. A balhét a menesztett csapatfőnök Ron Dennis és Dave Ryan sportigazgató vitte el. A terv bejött, hiszen a csapat megúszta három futamra felfüggesztett büntetéssel.
Az év vesztese: Max Mosley
Lapjelentések szerint a brit FIA-vezér még négy évig maradt volna a posztján, de a szabályok miatt kialakult egyre élesebb vitában óriási nyomás nehezedett rá. A kedélyek csak azután csillapodtak, hogy Mosley bejelentette távozását. Az elkövetkező négy évben Jean Todtnak kell rendet tartania a száguldó cirkuszban.
Az év cseréje: Fernando Alonso
Hónapokkal a megegyezés előtt nyílt titok volt, hogy a kétszeres spanyol világbajnok a 2010-es szezonban a Ferrarinál versenyez. Az olasz istálló rekordösszegnek számító 75 millió eurót fizet a három évre aláíró Alonsónak. A spanyol kétségkívül a mezőny jelenlegi legjobb pilótája, nem rajta, hanem az autón fog múlni, hogy mire lesz képes új csapatánál.
Az év bakija: Jaime Alguersuari
A világbajnokság már eldőlt a szezon utolsó versenyére, a futurisztikus környezetben megrendezett futam sem tartogatott sok izgalmat. Alguersuari azonban gondoskodott arról, hogy emlékezetes maradjon az első Abu Dzabi-i hétvége: a Toro Rossó-s spanyol és a Red Bull-os Vettel szorosan egymás mögött mentek ki az első kiállásukra, és az újonc a saját boksza helyett a szomszédos Red Bull-garázs elé gurult be. Az ifjoncot gyorsan továbbintették a Red Bull-szerelők, így a pár másodperccel később érkező Vettelnek nem lett hátránya ebből, de Alguersuarinak elfogyott a benzine, nem tudott még egyszer körbeérni a pályán, így ki kellett állnia.