Élet-Stílus

Talmácsi elégedett a második hellyel

A magyar versenyzőt a szezonnyitó katari futamon az utolsó métereken előzte meg csapattársa. Két nappal később, higgadt fejjel elégedetten értékelt lapunknak Talmácsi Gábor.

A magyar sztár a szezon előtti teszteken rendre a 125 kcm-es géposztály legjobbja volt, Katarban pályacsúcsot repesztett, úgyhogy a rajongók és maga Talmácsi is vérmes reményekkel várta az első futamot a gyorsasági motoros világbajnokságban. Már csak azért is, hiszen a nyolcadliteresek mezőnyének talán legjobb motorjával, az Apriliával száguldhat.

Talmácsi gyengébb rajta után fokozatosan felzárkózott csapattársa, Hector Faubel mögé, majd meg is előzte a spanyol riválisát. Az utolsó körben azonban nem sikerült elszakadnia, és a

célegyenesben, ha csak ezredmásodpercekkel is, de kikapott.

„Erősebb volt a motorja, nem tudtam mit csinálni. Húztam a gázt, ahogy a csövön kifért, és reménykedtem hátha sikerülhet, de számítottam arra, hogy meg fog előzni.” – nyilatkozta az FN-nek az idei sorozat egyik esélyese. „Akkor tudtam volna nyerni, ha sikerült volna leráznom a verseny hajrájában. Ez sajnos nem jött össze.”

Talmácsi elégedett a második hellyel 1

Hector Faubel (j) és Talmácsi Gábor (MTI/EPA)


„Én egy régebbi, megbízhatóbb motorral versenyeztem, nem akartam kockáztatni. A két csapattársam már a legújabb fejlesztéssel indult, ami egyiküknél bevált, Gadea viszont kiesett. A bajnokságra való tekintettel nem bántam meg, hogy így döntöttem, hiszen értékes pontokat szereztem.” – mondta Talmácsi. „Ez volt a szezon első versenye, rengeteg idő van még hátra, ráadásul tavaly egy ilyen helyezésnek rettenetesen örültem volna. Egyáltalán nem vagyok csalódott.”

A híresen jól rajtoló magyar a verseny elején kicsit beragadt, és ez idő alatt a győztes elszakadt a mezőnytől, míg Talmácsi körökön keresztül ádáz harcot vívott a riválisokkal. „A rajtom valóban nem sikerült túl jól, de nem aggódom emiatt. A jövőben nagyobb hangsúlyt kell fektetni ennek a begyakorlására, és akkor nem lesznek problémáim.”

A 2007-es versenyprogram:
Mrcius 10.: Katari Nagydíj, Doha
Március 25.: Spanyol Nagydíj, Jerez
Április 22.: Török Nagydíj, Isztambul
Május 6.: Kínai Nagydíj, Sanghaj
Május 20.: Francia Nagydíj, Le Mans
Június 3.: Olasz Nagydíj, Mugello
Június 10.: Katalán Nagydíj, Barcelona
Június 24.: Brit Nagydíj, Donington Park
Június 30.: Holland Nagydíj, Assen
Július 15.: Német Nagydíj, Sachsenring
Július 22.: Amerikai Nagydíj (csak MotoGP), Laguna Seca
Augusztus 19.: Cseh Nagydíj, Brno
Szeptember 2.: San Marinó-i Nagydíj, Misano
Szeptember 23.: Japán Nagydíj, Motegi
Október 14.: Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
Október 21.: Malajziai Nagydíj, Szepang
Október 28.: Portugál Nagydíj, Estoril
November 4.: Valenciai Nagydíj, Valencia

Ajánlott videó

Olvasói sztorik