Kapcsolódó linkek
Talma is rákapcsolt, többek között Lukas Peseket és Sergio Gadea is megelőzte, kisvártatva pedig már a negyedik pozícióban tanyázott, és üldözőbe vette a meglógó Pasini, Faubel, Simone Corsi hármast.
Talmácsi Gábor zseniálisan versenyzett (MTI/EPA)
Pasini bukott
A magyar kentaur hatalmas tempót diktált, a pályacsúcsot is megdöntve csökkentette a különbséget, a 10. körben pedig már Faubelt és Corsit támadta, az élen Pasini haladt. Igaz, már nem sokáig… Sandro Cortese és Michael Ranseder után ugyanis kisvártatva az olasz is az aszfaltra került, elcsúszott, ennek következtében 13. helyre esett vissza (végül nyolcadikként zárt), Talmácsi csapattársával, Gadeával pedig motorhiba babrált ki.
Dráma a célegyenesben
A 13. körben Talma az élre állt, de bárhogy igyekezett, nem tudott meglépni, így a mezőny élén haladó ötfős élboly tagjaként, Pol Espargaróval, Joan Olivea-val, Faubellel és Corsival harcolt a minél jobb helyezésért. Egymást előzgették pilóták, Talma hol a második, hol a negyedik helyen haladt. Két körrel a vége előtt viszont a második volt – 0,67 századdal lemaradva Fabueltől. Az utolsó körben közel nagyon került a riválisához, majd egy szép manőverrel át is vette a vezetést. Az utolsó kanyarban még ő haladt az első helyen, de a kigyorsítás Faubelnek sikerült jobban, a célegyenesben elképesztő sebességgel száguldva megelőzte a magyart, ekképp megnyerte az estorili futamot, ezzel tízről öt pontra csökkentette az összetettbeli hátrányát Talmával szemben.
Vicces verseny volt
„Megpróbáltam jól rajtolni, de nem sikerült. Aztán elkezdtem a felzárkózást, a motor, a gumik kifogástalanok voltak. Amikor Pasini kiesett, tudtam, hogy visszaesik majd egy kicsit a ritmus. Vicces verseny volt, mert nemcsak én zárkóztam fel, hanem mások is odakerültek az élbolyba. Egyetlen esélyem nyílt a győzelemre, ha Hectort megelőzöm a sikánban, mert a motorom lassabb volt az egyenesben, mint az övé. Fordított helyzetben én nem tudtam volna így elmenni mellette a végén. Mindent kiadtam magamból ezen a versenyen, vezetem a pontversenyt, elégedett vagyok” – nyilatkozta Talmácsi.
Tóth is pontszerző
A 250-es géposztályban is volt magyar pontszerző: Tóth Imre a 15. helyen végzett, így a már meglévő egy mellé még egy pontot gyűjtött. Ráadásul, csapatársa Hector Barbera még jobban teljesített, ő az ötödik lett. A futamot Alvaro Bautista nyerte, az összetettben továbbra is Jorge Lorenzo vezet. A királykategóriában, a MotoGP-ben az olasz Valentino Rossi diadalmaskodott a Portugál Nagydíjon, az összetettben élen álló, ezúttal harmadik ausztrál Casey Stonernek tehát még várnia kell arra, hogy világbajnokká avassák.
—-Eredmények—-
Portugál Nagydíj
125 kcm:
1. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 40:46.337
2. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) + 0.132
3. Pol Espargaro (spanyol, Aprilia) + 0.235
A világbajnokság állása:
1. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 194 pont
2. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 189
3. Kojama Tomojosi (japán, KTM) 155
250 kcm:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 43:56.458
2. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) + 4.376
3. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) + 6.148
…
15. Tóth Imre (magyar, Aprilia) + 1 kör
A világbajnokság állása:
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 257
3. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 206
2. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 197
…
26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2
MotoGP:
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 45:49.911
2. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 45:50.086
3. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 45:51.388
A világbajnokság állása:
1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 287
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 211
3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 188
Következik: szeptember 23., Japán Nagydíj, Motegi