Jelentősen megugrott az európai autóipari beszállítók nyereségrátája az elmúlt három évben, olyannyira, hogy mostanra magukat az autógyártókat is lekörözték – állapítja meg az MM Warburg hamburgi bankház legfrissebb elemzésében. A Financial Times Deutschland által idézett tanulmány szerint míg a beszállítók adózás és kamatfizetés előtti árbevétel-arányos nyeresége a 2002-es 6,1-ről 2005 elejére 7,4 százalékra emelkedett, a gyártók marzsa ez idő alatt 7,3-ről 6,1 százalékra süllyedt. A különbség ráadásul a következő két évben tovább nőhet, köszönhetően az európai gépjárműpiacot jellemző éles versenynek.
Pedig a beszállítókra óriási nyomás nehezedik a gyártók részéről, amelyek kőkeményen próbálják a költségeiket leszorítani. Elterjedt gyakorlat például, hogy a gyártó szerződésben köti ki: a beszállítónak évről évre kötelessége árait meghatározott százalékkal csökkenteni. Általában 3-5 százalékot szoktak előírni, de nem ritka az ennél nagyobb arány sem. A beszállítók ennek ellenére növelni tudták nyereségességüket, mégpedig a termelés külföldre telepítésével, valamint saját beszállítóik nyomás alá helyezésével.
A költségek csökkentése mellett piacukat is bővíteni tudták a beszállítók, s ez szintén jótékony hatással volt nyereségükre. Profitálni elsősorban a magasabb kényelmi és biztonsági felszereltség iránt mutatkozó növekvő igényből lehetett, amely az egész európai autópiacot trendként jellemzi.