Élet-Stílus

A Clio lett az év autója

Szoros eredményt hozott az idei Év Autója választás. Kevesebben ítélték oda az első helyet a Cliónak, mint a Passatnak, mégis előbbi kaparintotta meg a címet.

A zsűritagoknak 25 pontot kell szétosztaniuk a hét döntős között, tetszőleges arányban. A mérlegelésnél értékelniük kell az autó újdonságerejét, a környezetvédelmi, biztonsági és gazdaságossági szempontokat. Öt pont különbséggel szerezte meg a 2006-os Év Autója címet a Renault Clio. A Clio 256, a második helyezet Passat 251 pontot gyűjtött össze. Ezek szerint jónak bizonyultak a megérzéseink az első helyet illetően, illetve a Passat jó szereplését is sikerült eltalálni.

A Passatot többen tették az első helyre, mint a Cliót, mégis utóbbi gyűjtött több pontot. 13 zsűritagnál szerepelt első helyen a Passat, miközben a Clio 10 szavazónál volt az első. Azért nyerhetett mégis a Clio, mert azok az újságírók, akik nem ezt az autót tették első helyre, 5-6 pontot adtak neki.

Az idei felhozatalban nem szerepeltek igazán kiemelkedő tudású modellek, ezt bizonyítja az is, hogy az 58 döntnök csak szerényen osztotta ki a maximális 10 pontot. Kiugróan jó autó, vagy olyan, amely megfogta volna a zsűritagokat, nem volt.

Az 1991-es Év Autójának az első Renault Cliót választották meg. Ez már a harmadik generáció. Gajdán Miklós, a zsűri egyik magyar tagja szerint a végeredmény pontosan azt mutatja, hogy egy nem kimagasló képességű autó a gazdaságossági szempontokat figyelembe véve mégis képes volt megszerezni az első helyet.

A végeredmény pontokban:

Renault Clio, 256
VW Passat, 251
Alfa 159, 212
BMW 3-as sorozat, 203
Mazda5, 198
Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, 187
Toyota Yaris, 143

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik