Az árak nagyjából a tavalyival azonosak. A legnagyobb forgalom növekedés a tojásnál következett be. Az átlagos bio-termék fogyasztó többségében a fiatalabb korosztályból kerül ki – állapítja meg az Agrarmarkt Austria (AMA) tanulmánya.
Tavaly a legtöbbet, 24 eurót a salzburgiak adtak ki bio-termékekre Ausztriában. Ők érték el a legnagyobb növekedést is az előző évi 38 eurós kiadásukhoz képest. Hasonló mértékű növekedés Stájerországban volt még kimutatható. Több bio-terméket vásároltak a bécsiek, a felső-ausztriaiak, valamint a tiroliak is. Karintiában és Burgenlandban viszont csökkent a bio-termékek fogyasztása.
Az élelmiszer kereskedelem forgalmának valamivel több mint öt százalékát érte el friss bio-termékek eladásával (a kenyeret leszámítva). 2004-ben 29 ezer tonnát forgalmaztak az előző évi 26 ezer tonna után. A tavalyi év első harmadában 55 millió euró folyt be bio-termékek értékesítéséből. Az idén ez az összeg már elérte a 65 millió eurót.
A hagyományos termékekkel szemben árkülönbség minden termékcsoport esetében eltérően alakult. A legalacsonyabb különbözet a tejtermékeknél mutatható ki. Lényegesen nagyobb eltérés tapasztalható a csirkehús, a répa, a hagyma és a tojás esetében. Mintegy kétszeres az áreltérés az almánál és a burgonyánál.