Nemrég látott napvilágot az FIA felmérése, melyben a szurkolókat kérdezték meg a Forma-1-ről. Ebből az is kiderült, hogy a nézők nem szeretnék, ha a Forma-1 elveszítené technikai színvonalát, azaz visszabutítanák a kocsikat, másfelől a legtöbb válaszoló több valódi előzést szeretne látni a versenyeken.
Max Mosley, az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) elnöke új ötlettel állt elő, amivel javíthat a csapatok és a szövetség kapcsolatán is. Az újítás lényege, hogy a fékezéskor keletkező hőt átalakítják és eltárolják, célszerűen egy akkumulátorban, majd azt vélhetően egy elektromos motor, esetleg villanymotorral hajtott feltöltő beépítésével az autó teljesítményének fokozására használják.
Az információk szerint ezzel az eszközzel 60 plusz lóerő állna a pilóta rendelkezésére, amit egy gombnyomással aktiválhatna. A nagyobb teljesítményre öt másodpercig támaszkodhatna a pilóta, azaz elég lehet egy előzés kivitelezéséhez.
Az elképzelést több csapat is üdvözölte, hiszen új fejlesztést indítana el. A megoldást azért is tartják jónak, mert ismét egy olyan ötlet, ami a hétköznapi autókkal teremt kapcsolatot, és van értelme a fejlesztésnek. Korábban a szénszálas, kompozit fékek fejlesztése is rengeteg pénzt emésztett fel, de napjainkban egyre több nagyteljesítményű utcai autóba is megrendelhetők.