Élet-Stílus

A Punto árnyékában – Fiat újdonságok

Természetesen az új Puntóé volt a főszerep Frankfurtban, de ezenkívül is volt újdonság a Fiat standján.

Punto, Punto Punto, így jellemezhetnénk a Fiat Frankfurti standját. Hat különböző, a nemzetközi bemutatón általunk is kipróbált Grande Punto várta az érdeklődőket, köztünk az autó versenyváltozata is. A kiállított járművek persze azt mutatták be, milyen színes, egyedi autó is lehet egy sorozatgyártású modell. A fekete karosszériához például remekül passzolt a narancs/fekete ülés és gyöngyház-narancs műszerfal is.

A Grande Punto hosszúsága 403, szélessége 168, magassága pedig 149 centiméter. Az autó tengelytávja 2,51 méter, ami tágas belső teret eredményez. Három- és ötajtós karosszériával készül az új modell. Hat motorral indul az értékesítés, amiből csak kettő a benzines.

Az 1,3 MultiJet motor hagyományos (75 LE) és változó geometriájú turbóval (90 LE) is kapható lesz. Mellette az 1,9 MultiJet motor is két – 120 illetve 130 lóerős – változatban kerül az autóba. A kéttagú benzines palettát az 1,2 8v és az 1,4 8v képviseli, 65 valamint 77 lóerővel.


A Punto árnyékában – Fiat újdonságok 1

Fotó: Vezess.hu

A legizgalmasabb változat természetesen a Grande Punto rally Super 2000 volt. Elöl hátul kiszélesítették a karosszériát, hogy az új futóműnek és a 18 colos felniknek szélességben is jusson elég hely.

Az autó orrában 2,0 literes szívómotor dolgozik 280 lóerővel, amely a hírek szerint megegyezik azzal, amit az Alfa Romeo a Túrautó Világbajnokságban használ. Az erőátvitelben hatsebességes szekvenciális sebességváltó és négykerék-hajtás szerepel.

A Punto mellett újdonság volt az év végétől kapható felfrissített Fiat Idea. Az “új” Idea megkapja az 1,3 literes MultiJet dízel erősebb, azaz 90 lóerős változatát is. Az autó új fényszórókkal és hátsó lámpákkal büszkélkedhet, illetve immár fényezettek az ütközőcsíkok.

Az utastérben finomabb anyagokat alkalmaznak, ez főleg a műszerfal puha felső részén észrevehető, de rendelhető lesz bőrborítás az ülésekre, a kormányra és a váltókarra. Olyan apróságokra is figyeltek, hogy a váltókar felső része, a levegőrostélyok állítói, vagy a kesztyűtartó gombjai fémhatású betétet kaptak. Egy-egy részlet, mint a műszeregység árnyékolója zongoralakkszerű fényezést kapott.


A Punto árnyékában – Fiat újdonságok 2

Fotó: Vezess.hu

Most mutatkozott be a dízelmotorral szerelt Panda 4×4. Ahogy a nemzetközi bemutatón kipróbált 1,2-es benzines , úgy a 70 lóerős dízel is kétféle kivitelben lesz kapható, lesz egyszerűbb és jobban felszerelt, Climbing változat.

A Panda 4×4 Climbing 1.3 MultiJet Connect Nav Plus info-telematikai rendszert, automata klímát, ködfényszórót, Dualdrive elektromos szervokormányt, ABS-t, EBD-t, front- és oldallégzsákokat is kap.

A Frankfurti Autószalon további érdekességeiről a Vezess.hu oldalain olvashat

Ajánlott videó

Olvasói sztorik