A koncepciójármű több technikai újítást és izgalmas ötletet is magában rejt. Talán a legérdekesebb közülük, hogy a motorja tisztán gázüzemű.
Környezetbarát, mégis sportos lett az autó, hiszen a négyhengeres, 1.6 literes motor 150 lóerőt teljesít, amivel 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Teljesen hagyományos benzinmotort találunk a járműben, csupán a gázbefecskendezéshez szükséges átalakításokat végezték el rajta. Csúcssebessége valahol 200 km/óra felett van, pontos adatot nem adott meg a gyár.
Szilárd, könnyűszerkezetű karosszériát terveztek a motor köré, amelyben különleges alumínium ötvözeteket és nagyszilárdságú acélt is felhasználtak, így a teljes autó tömege csak 850 kilogramm lett. Hála a moduláris tervezésnek, később két- és háromszemélyes változat is építhető belőle.
Biztonságos, kompozit üzemanyagtankot találunk a vezető háta mögött, melyre szükség is van a nagynyomású gáz hajtóanyag miatt. Szénszálborítású alumíniumból készítették a 76 literes tankot, amely 36 kilogramm gáz befogadására képes. Ezzel a mennyiséggel 200 kilométert autózhatunk környezetbarát módon.
A gyár bízik abban, hogy a jövőben egyre jobban elterjednek a gázüzemű motorral hajtott autók, hiszen gáz elegendő mennyiségben található és használata kevésbé környezetszennyező, mint a benziné.
Jó hír a Magna Steyr számára, hogy egy nemrég megjelent német kutatás szerint 2020-ra a gázüzemű autók aránya elérheti a 4 százalékot, és a gáz lehet a jövő egyik lehetséges üzemanyaga.
A Frankfurti Autószalon további újdonságairól a Vezess.hu oldalain olvashat.