Íme az árverseny egy klasszikus példája, amiből a fogyasztó, az utazó csak profitálhat. A Malév kemény árharcot hirdetett a fapados légitársaságok ajánlataival szemben, így egészen kedvezményes ajánlatokkal rukkolt elő. A repülés népszerűsítésében a lassan égbe szökő benzinárak is a Malév malmára hajtják a vizet.
Erős lehet az utószezon
A júniusi pangás után júliusban és augusztusban meglódult az emberek utazási kedve, sőt az előrejelzések során szeptemberben és októberben is még élénk lesz az érdeklődés a kedvelt üdülőhelyek iránt – írja a Népszava. Az utószezonba ráadásul az árak is mérséklődnek, az arányok azonban változatlanok maradnak: a jelenleg olcsó lehetőségek, mint Tunézia vagy Jordánia az utószezonban is kedvező lesz.
A Lufthansa felvette a kesztyűt
Ha harc, legyen harc – gondolhatta a Lufthansa, hisz ugyanerre az időszakra pontosan ugyanilyen áron hirdetett akciót: aki szeptember 15-éig vásárolja meg jegyét, az 29.800 forint + repülőtéri illetékért utazhat Amszterdamba, Berlinbe, Bolognába, Brüsszelbe, Koppenhágába, Dublinba, Düsszeldorfba, Frankfurtba, Genfbe, Hamburgba, Helsinkibe, Isztambulba, Londonba, Madridba, Milánóba, Münchenbe, Párizsba, Rómába, Stockholmba, Stuttgartba, Velencébe és Zürichbe.
A két légitársaság a német desztinációk terén a Germanwings fapados légitársasággal is kénytelen kemény harcot vívni. A diszkont légitársaság jelenleg Kölnbe és Stuttgartba indít járatokat Ferihegyről. Ha valaki például októberben Stuttgartba készül, azért a Lufthansánál most 29 800 forint + repülőtéri illetéket fizet (oda-vissza), míg a Germanwings-nél 39-59 euró (10–15 ezer forint) egy út, és ezek az árak tartalmazzák a repülőtéri extra költségeket is.