Mint arról korában beszámoltunk, a közlekedési vállalat autóbuszparkja fiatalítására vásárolt volna 4-5 éves, környezetkímélő járműveket. A beszerzési pályázat 4 érdeklődője közül azonban csak egy, a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot.
Üzlet vagy korrupció?
„A fiam soha nem volt alkalmazottja az Alfa Busz Kft.-nek. Egy olyan cégnél dolgozott, amelyik alvállalkozója az Alfa Busznak. Ezerötszáz buszunk van, ebből háromszáz kifejezetten környezetszennyező, öreg busz. Ezeknek a cseréjére rövid távon nincs más lehetőségünk. Szerintem teljesen tartható, hogy 40-50 százalékkal csökkentett árral beszerzünk Nyugat-Európából jó minőségű buszokat. Ezek alacsonypadlós, légkondicionált, utastájékoztatással ellátott buszok” – nyilatkozta lapunknak Antal Attila még pénteken.
Korábban a Heti Válasz arról írt, hogy a használtbusz-tender egyszereplős versenyeljárás, a BKV-vezér fia pedig a nyertes cégnél dolgozik; a lap azóta újabb kérdéseket tett fel az ügyben több állami szervnek.
Döntés nem volt
A bírálóbizttság a BKV költségvetésének elfogadásáig felfüggesztette a buszbeszerzésről szóló döntést, de az Alfa Busz visszavonulása miatt az ügyben már nem kell határoznia.
A jelenleg még Genfben közlekedő buszok ára az új ár fele lett volna. A beszerzés után a BKV 110 elöregedett buszt tudott volna kiselejetezni saját flottájából.