Élet-Stílus

Teszt: Laguna GT – hátul is kormányoz

Nagyszerűen fordul a tempósabb kanyarokban. Könnyebb vele parkolni. Belenyúl a kormányzásba, ha baj lenne. Mindezt a franciák fejlesztették. Örüljünk vagy féljünk?

A Laguna GT szerencsére nem akar többnek látszódni, mint ami. Egy feszesre hangolt, sportos jegyekkel ellátott családi autó. Külsőleg továbbra is inkább az elegancia dominál, de 18 colos könnyűfém felnikkel és peres gumikkal alapáron. Más lökhárítókkal, sötétített fényszórókkal és hátsó lámpákkal.

Belül GT-feliratok mindenfelé, versenyautós, lyuggatott alumíniumpedálok, sportos váltógomb és kormány. Nem lehet tehát összetéveszteni a gyengébb változatokkal, de azért nincs atomkeményre hangolva a futómű és a motor is messze van a csúcstól.

Nagyon érezni a jótékony hatást

A sportos érzést nem a motor és nem is a látvány, hanem csakis a hátsó kormányzás adja meg. BMW-szintre emelkedik a kanyargós utakon való vezetés élménye.

Az igazság az, hogy egy tökéletes, biztonságos családi autó lehetne. Kár, hogy mi a piszkosul sokat fogyasztó – ezzel szemben nem túl meggyőző – 205 lovas benzinessel próbáltuk. Így a korlátlan benzinhasználattal bíró cégvezetőké a terep.

Egy tele tank kisebb vagyonnak számít a 66 literes tartály miatt. Micsoda szerencse, hogy csak egyszer kellett átesnem ezen a traumán. Pedig ez könnyen lehetett volna több is. 60 litert tankoltam alig több mint 400 km megtétele után. Ez bizony 15 literes fogyasztásnak felel meg.

Képgaléria

Képgaléria

Egyesek szerint ez nem sok egy kétliteres, turbó(lyuka)s benzinestől, nekem azért fájna, ha a városban cirkálva ilyen sűrűn kellene a kasszához fáradnom. Országúton sajnos nem tudjuk, hogy mennyivel érné be. A gyári adatokból (6,5) kiindulva, úgy 8-9 literes átlaggal tudnánk elautózni a hetesen Velencéig.

A GT-felszereltség eleve rengeteg extrát foglal magába, ami az alapáron is meglátszik, 8,3 milliót kérnek a benzinesért. Ezenfelül a nálunk járt modellben gyári navigációs rendszer, CD-táras szuperhifi, elektromos ülések és elektromos panorámatető volt. Így már átléptük a 9 milliós határt, de azért ezek közül egyik sem nélkülözhetetlen.

Kedvenc alkatrészem

A régóta nagy kedvencem, a kulcs nélküli kártyás rendszer szerencsére ebből sem hiányzott. Nem lehet betelni azzal a kényelemmel, amit neki köszönhetünk. Ki-be, nyit-csuk. Nagyszerű dolog.

Az autó belseje nagyon ízléses. Kedvenc alkatrészem a klíma vezérlésére megálmodott blokk a legömbölyített gombokkal. Nem tudom megmagyarázni, egyszerűen bejön. Az elektronikus kézifékkel viszont nem vagyok teljesen kibékülve, de meg lehet szokni könnyen a használatát.

A négykerék-kormányzás

Nem vicc, már a garázsban feltűnt, hogy mennyire érezni a hátsó kerekek nyújtotta segítséget. Nem vagyok mindentudó, akkor még nem voltam benne százszázalékig biztos, hogy ez a jó érzés annak a bizonyos négykerék-kormányzásnak tudható be.

A Renault nem alkotott egetverő újdonságot, az viszont nagy szó, hogy most ők jöttek ki újra ezzel. A Laguna GT-ben kis sebességnél (60 km/óra alatt), maximum 3,5 fokot, az elsővel ellentétes irányba fordulnak a kerekek, mivel így jobb a manőverező képesség, és kisebb fordulókör érhető el. A Laguna fordulóköre a 12,05 méterről ezzel 10,8-ra csökkent, ami épp megegyezik a jóval kisebb Clio értékével.

Nem hivalkodó a GT

60 km/óra felett a hátsó kerekek az elsőkkel egy irányba mutatnak, amivel nagyobb kanyarsebesség érhető el. A hátsó kerekek maximum 3,5 fokos szögben képesek kitérni vészhelyzetben, az ESP parancsára, a normál elfordulás 2 fok.

Ezek az adatok leírva nem sokat jelentettek, a gyakorlatban azonban sokkal meggyőzőbb a technika. Az ESP van hogy be sem kapcsol, az autó ugyanis olyan kanyarokban is elfordul, ahol az elektronika más esetben már beleütné az orrát a vezetésbe.

Megnéznénk, mit tud a dízel Laguna GT is, de alapvetően nem rossz autó a benzines sem. Elég sokat eszik és zavaróan nagy benne a turbólyuk, de azért megy rendesen, ha kell.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik