A lapok tulajdonosa a Sanoma Budapest pénteken, a IV. Mobilkonferencián jelentette be, hogy elindította online magazinjainak kifejezetten mobilos platformjait. A bemutatott mobilinternetes oldalak nem egyszerű “fapados” mobil linkfelsorolások, hanem valódi webes arculattal és tartalomkezeléssel rendelkeznek.
A szöveges tartalmakat képek, grafikonok kísérik, igy színesebb böngészésre van lehetőségük a felhasználóknak. A legfontosabb lépés pedig, hogy a webes termékek valóban mobil kijelzőre méretezett változatok lettek, elérésükhöz elegendő a weben megismert internetes címeket a mobiltelefonok böngészőjébe írni.
A lépés jól mutatja, hogy a vállalatok egyre fontosabb szerepet szánnak a mobilos megjelenésnek. A mobilon keresztül elérhető tartalmak fejlődésével a marketing és reklámköltések is érzékelhetően emelkedtek. A piac nagyságára jellemző, hogy Amerikában tavaly már 200 millió dollárt költöttek a cégek mobilhirdetésekre. A webes vállalkozások mindegyike építi üzleti bástyáit a mobilpiacon is. Így például a Google egyre több alkalmazása készül mobilra is, de a hazai parkolási rendszereken át a közlekedési információ-szolgáltatásig rengeteg cég lát üzleti lehetőséget a mobilokban.