Élet-Stílus

Szeptemberben eldől az M6-os autópálya sorsa

Az M6-M60-as autópálya "A" jelű alagútjának omlásával kapcsolatos szakértői vizsgálat szeptember első felében várható, ezt követően dönt a közlekedési hatóság és a bányakapitányság arról, hogy milyen feltételek mellett folytatható tovább a munka.

Rakita András, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. fővállalkozójának, a Mecsek Construction Groupnak (MCG) a főmérnöke az MTI kérdésére elmondta, hogy az omlás okozta károk helyreállítását már megkezdték, és megerősítette, hogy az alagút építését a hatósági engedélyek birtokában folytatják.

A bekövetkezett omlás okainak részletes feltárása és a továbbépítést megelőző feladatok meghatározása a beruházó feladata. A hatóság információi szerint a végleges szakvélemény és vizsgálati jelentés várhatóan szeptember első felében elkészül. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tájékoztatása szerint az alagút bányászati módszerekkel történő építése az építési engedély alapján az illetékes bányászati hatósággal egyeztetve, független mérnök jóváhagyása alapján végezhető tevékenység.

A beomlott szakasz helyreállításának módjára az építtető tesz javaslatot a szakértői vélemény alapján, amit az illetékes bányakapitányságnak, a biztonsági tisztnek és a független mérnöknek kell jóváhagynia. A közlekedési hatóság ennek alapján oldhatja fel a munkavégzési tilalmat. Az NKH megjegyzi, hogy az alagút második ütemének kivitelezési terveit a hatóság – hiánypótlásra várva – még nem hagyta jóvá.

A beruházónak ugyanis a független szakértő véleményeknek megfelelően át kell dolgoztatnia a végleges alagútszerkezeti kiviteli terveket. Ennek a tervnek a jóváhagyási eljárásába az NKH szakhatóságként bevonja a Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot és az Országos Rendőr-főkapitányságot, valamint továbbra is szorosan együttműködünk a Pécsi Bányakapitánysággal, mint bányahatósággal is. Az NKH az MTI kérdésére elmondta, hogy az eseménnyel kapcsolatos esetleges szankciókról csak az omlás okait vizsgáló végleges szakértői jelentés birtokában lehet majd dönteni. Az omlás miatt keletkezett többletköltséget a beruházó viseli, így az nem terheli az államot – mondta Rakita András.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik