Az XL – amely saját légitársasággal, és emellett több szakosított utazásszervező céggel rendelkezett – a rendkívüli üzemanyagár-emelkedésnek esett áldozatul. Az utóbbi néhány hónapban tönkrement a Silverjet, a Maxjet és az Eos. Mindhárom cég csak üzleti osztályt kínáló járatokat üzemeltetett London és amerikai, illetve közel-keleti célállomások között. Néhány hete pedig a Zoom nevű brit-kanadai légitársaság omlott össze szintén viharos gyorsasággal.
Londoni fogadóirodák már felvették kínálatukba annak megjátszását, hogy melyik légitársaság lesz a következő. A Paddy Power, az egyik vezető online fogadóiroda a legkisebb, 3-1-es nyerőeséllyel – vagyis a csőd legnagyobb valószínűségével – a skót FlyGlobespan légitársaságot kínálja fogadásra, utána a Spanair (amelynek sorsát az augusztusi madridi repülőtéri katasztrófa pecsételte meg) következik, 4-1-es kiírással. A madridi szerencsétlenség miatt ugyanis megingott a bizalom Spanyolország második számú légitársasága iránt: visszaestek a jegyeladások, és várhatóan komoly kártérítést kell kifizetnie a társaságnak az áldozatok hozzátartozóinak.
Az olasz Alitaliára jelenleg már nem lehet fogadni a Paddy Powernél. Bár szeptember 14-én a legkisebb, 6-4-es nyerőeséllyel kínálták fogadásra, melyet a szlovákiai székhelyű SkyEurope követett 5-2-es kiírással. A fapados légitársaság azonban szeptember 23-án már 12-1 nyerőeséllyel fogadható.
Az online bukmékerirodánál a Malév és a Wizz Air légitársaságokra is lehet fogadni. A Malév bukását jelenleg 33-1-es nyerőeséllyel fogadhatják meg a játékosok, míg a Wizz Air csődjét 14-1-es eséllyel.