Élet-Stílus

Alonso alig látott a dobogón

Hiába nyerte meg Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíjat, a spanyol nem ugrott ki a bőréből a dobogón, a verseny után alig állt a lábán. A Ferrarinál a bokszutcában történtek miatt vizsgálat indult, a hibázó szerelőt nem küldik el.

Fernando Alonso szerencsés szingapúri győzelme után nem ünnepelt látványosan a dobogón, de nem azért, mert nem örült a diadalnak, hanem mert a végletekig kifáradt, már-már az ájulás kerülgette a spanyolt.

„Nagyon fáradt voltam a dobogón. Nem volt kedvem a mozgáshoz, elég gyenge voltam. Ez a verseny nagyon hosszú volt. Monacóban 260 kilométert megyünk, itt pedig 300 volt. Az itatórendszerem is elromlott, szokás szerint a legnehezebb futamon. A dobogón karikák ugráltak a szemem előtt, nem ismertem fel az embereket. A lámpák is a szemünkbe világítottak, nem élveztem igazán” – mondta a kétszeres világbajnok.

Visszafogott öröm (MTI/EPA)

Visszafogott öröm (MTI/EPA)

Persze nem Alonso a nyápic, a futam talán az egyik legmegterhelőbb a jelenlegi versenynaptárban. A kétórás futamon az óra járásával ellentétes irányú, bukkanókkal zsúfolt pályán körönként 23 kanyart kellett teljesíteniük a versenyzőknek a szűk falak között, miközben 30 Celsius-fok körüli hőmérséklet és nagyon magas páratartalom szívta ki belőlük az erőt.

“Nagyon megterhelő pálya, nem számítottam erre. Borzasztó sokat kell dolgozni az autóval, hogy sikerüljön a jó kör – talán kétszer annyi energiát igényel, mint egy kör Monacóban ” – mondta még Lewis Hamilton az időmérő edzés után.

—-Vizsgálat a Ferrarinál—-

A Ferrarinál a szingapúri bokszutcai baleset későbbi kiküszöbölésére még keresik a megoldást, de a bajnoki címek megvédésére már megvan a receptjük.

A Ferrarinál hatalmasat bakiztak Szingapúrban, amikor Felipe Massát úgy engedték ki a bokszból, hogy az üzemanyagtöltő cső még az autóhoz volt csatlakoztatva. A csapat az ún. nyalókás ember helyett már tavaly óta lámpával irányítja a bokszkiállásokat, de idén már két baleset is történt a rendszer miatt.

“Sajnos hiba történt. Nem az elektronikus rendszert használtuk (a lámpához), hanem kézzel irányítottuk. Amikor ilyen sok autó jön be a safety car miatt, olyankor jobb a nyalókához hasonlóan működtetni, csak ilyenkor a zöld fényt kell kézzel kapcsolni, de emberi hiba történt” – magyarázta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

Galéria

Galéria

A Massa-incidens után a további bokszkiállásoknál már a hagyományos nyalókát használták az autók kiengedésére, de arról még nem döntöttek, hogy végleg visszatérnek-e a régi eljáráshoz.

“Meg fogjuk vizsgálni, hogy mi is történt a bokszkiállások alatt. Feszült helyzet volt, valakit ismét elütöttek. Jól volt, nem történt baja, de olyan feszültség volt, hogy úgy döntöttünk, inkább nem használjuk a fényjelzést a további kiállásoknál. Nem hiszem, hogy sokan cserélnének a táblát tartó fickókkal, akik a kiállásokat vezénylik. Én nagyon tisztelem őket. Nem élversenyzők, de fontos részei a csapatnak. Nehéz a munkájuk, és óriási nyomás alatt vannak” – mondta a csapatfőnök, aki azt is egyértelműen kijelentette, hogy a hibát elkövető csapattag állása nem került veszélybe, mert a Ferrarinál „együtt győzünk, és együtt bukunk”.

A csapat Szingapúrban nem szerzett pontot, így az egyéni küzdelemben Lewis Hamilton hétpontos előnybe került Massával szemben, és a McLaren a konstruktőri bajnokságban is átvette a vezetést. Domenicali igen egyszerű megoldást javasol a címek biztosítására: megnyerni mindhárom maradék versenyt, de nagyon:

“Még három verseny van, mi pedig azzal a hozzáállással megyünk mindegyikre, hogy kettős győzelmet aratunk. A képességeink megvannak hozzá, a cél pedig világos. Nem lesz könnyű, de voltak már nehéz pillanataink az elmúlt években, és mégis képesek voltunk győzni, néha veszíteni, a lelkesedésünk viszont soha sem csökkent.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik