Élet-Stílus

Mérnöki mestermunka az átadott Megyeri híd

Némi bizonytalankodás után, a környező települések ellenállásának dacára, átadták a Megyeri hidat.

Komolyabban persze senki nem számolt azzal, hogy nem fogják átadni Magyarország legújabb és leghosszabb hídját. A 1862 méteres impozáns szerkezet hivatalos megnyitója természetesen jelentős kormányzati részvételt vonzott, de a felhajtónál hamar felsorakoztak a helyi lakosok is, bár nekik csak délután négy órától lesz szabad a pálya.

A híd körüli engedélyezési egyenetlenség tegnap simult ki, amikor is ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott. Ez, mint kiderült, ráadásul nem is rendkívüli, ezt mindig az átadás előtti napon adja ki a hatóság, mondta még hétfőn Reményik Kálmán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Nem is lehetett több akadálya az ünneplésnek. A híd kivitelezésében részt vevők apraja-nagyja részt is vett az eseményen, fúvószenekar celebrálta a himnuszt, majd sor került az átadás-átvétel hivatalos ceremóniájára. A műsorral nem tartották fel sokáig a megjelenteket, a miniszterelnök gyorsan átvágta a szalagot, még a műsorvezetőt is megelőzve, már apró szalagdarabkákkal a kezében kapta meg az utasítást, hogy tegye meg azt.

Képgaléria az eseményről (FN.hu)

Képgaléria az eseményről (FN.hu)

Szerencsére a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő is hasonló gyorsasággal fogja átadni a forgalomnak az új hidat, és már négy óra után erre lehet hazahajtani Szentendre felé, illetve Vác irányába. Gyurcsány Ferenc egyébként az avatáson arról beszélt, hogy az elmúlt 6 évben 4 nagy híd épült Magyarországon, kezdve a szekszárdi Duna-híddal, majd folytatva a sort, az elmúlt esztendőben a dunaújvárosi Pentele híd, a kőröshegyi völgyhíd és a Megyeri híd következett.

A legújabb mű, vagyis hivatalos nevén a Megyeri híd, amelynek még egy felemásra sikerült névadási tortúrát is sikerült végigjárnia, nemzetközi mércével mérve is kiemelkedő mérnöki munka. Mint kiderült, sok külföldi egyetemről és főiskoláról érkeztek tanulmányozni a szerkezetet, még építése közben. Sok hídmérnöknek egész pályafutása során nincs alkalma egy ilyen projektben részt venni – mondta el lapunknak még egy korábbi interjúban Rapkay Kálmán a Hídépítő Zrt. igazgatója.

Mitől is olyan jelentős? Műszaki adatai szerint a híd valójában öt egymásba kapcsolódó hídszerkezet, amely áthidalja a Duna mindkét ágát, közrefogva a Szentendrei-szigetet. A legmagasabb pontja a pilléreknél eléri a 120 métert és a két pillér “A betűje” felső harmadában üvegezett látogatói központot is kialakítottak. A híd aszfaltfelülete 2×2 sávos, leállósávval bővítve.

A kivitelezés egyébként nem tartott tovább két és fél évnél, még 2006 februárjában kezdtek neki. Csak ennek a hídnak a költsége meghaladta a 63 milliárd forintot, így az elmúlt 6 évben jócskán 200 milliárd felett költöttünk új átkelőkre, cserébe ezen az új hídon, valamint az M0-s ezen szakaszán egyetlen autófajtának sem kell autópályadíjat fizetni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik