Gazdaság

DÉLI ÁLOM

Hat évvel ezelőtt felvetődött, hogy az ország Budapesttől távol lévő régióit is jó lenne autópályával összekötni; az elképzelések szerint a déli autópálya 700 kilométer hosszan húzódna az osztrák és az ukrán határ között. Az érintett régiók: Vas, Zala, Somogy, Tolna, Baranya, Bács-Kiskun, Csongrád, Békés, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területfejlesztési tanácsai támogatják az elképzelést. A pálya költsége mai áron 3 milliárd dollár lenne, ám sem az előző, sem a jelenlegi kormány – életképtelennek tartva a koncepciót – nem kívánt rá pénzt adni. Debreczeni Ferenc, a Déli Autópálya (DAP) Rt. képviselője lapunknak elmondta: a finanszírozás így 100 százalékos koncesszióban jöhetne létre. Úgy vélte, ha a pálya megépülne, az úthasználati díj itt sem lenne magasabb a kilométerenkénti 7-10 forintnál. Megtudtuk, a befektetőket egy egyesült államokbeli cég kutatja: előreláthatólag ez év őszén kell e cégnek egy olyan vállalkozóval előrukkolnia, amely első lépésként 111 millió forintos tőkeemeléssel többséget szerez az ugyanekkora alaptőkéjű, 1991-ben alapított társaságban. A jelenleg leginkább a közhasznú társaságokhoz hasonló tevékenységet végző DAP Rt. 33 százaléka éppen ezekben a napokban van “félúton” a Co-Nexus és az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. között, mivel az egykoron a Co-Nexusnak vagyonkezelésbe átadott csomag részét képezte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik