Gazdaság

Lekerült a napirendről a reklámadó

reklámadó (reklámadó)
reklámadó (reklámadó)

Tavasszal legalábbis nem kerül a parlament elé a tervezet.

Az már biztos, hogy nem kerül a Parlament elé a tavaszi ülésszakban a reklámadó bevezetéséről rendelkező jogszabály. Ez egyben azt is jelenti, hogy egyelőre véget értek a Magyar Reklámszövetség és a miniszterelnökséget vezető államtitkár közötti egyeztetések, amelyek, ha a kormány ősszel újra napirendre tűzi a kérdést, folytatódnak majd – olvasható a Marketing és Média online felületén.

A lap a Magyar Reklámszövetség közleményére hivatkozva emlékeztet, hogy az összes érintett szakmai szervezet, a reklámszövetség és a kormány hetek óta egyeztet a médiavállalkozásokat sújtó tervezett adóval kapcsolatosan.

A csütörtökre tervezett egyeztetés azonban elmaradt, miután a Miniszterelnökség bejelentette, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a parlament elé.


Reklámszünet következik
Fotó: Kummer János

A reklámadót az eddig ismert elképzelések szerint sávosan, a hirdetési bevétel nagyságától függően kellene megfizetni. A legrosszabbul a nagy kereskedelmi tévéadók járnának, ugyanis a tízmilliárd forint feletti reklámbevétel után 20 százaléknyi adót kellene fizetni – írja a lap.

Bár május végén a brüsszeli döntést követően Giró-Szász András kormányszóvivő azt mondta, lesz reklámadó, még aznap este Varga Mihály az M1-en már óvatosabban fogalmazott. A nemzetgazdasági miniszter akkor azt mondta: a kormányülésen az a döntés született, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár egyeztessen a reklámszövetséggel a reklámadó bevezetéséről. A tárcavezető ugyanakkor hozzátette: nem tud biztosat a reklámadó jövőjéről, hiszen ez nem csak bevétel kérdése, meg kell vizsgálni, hogy az intézkedés mit jelent az iparág számára.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik