A DVD-re óriási mennyiségű információ fér és a technológia nemcsak mozifilmek tárolására ideális. Ezt használja ki a svájci Adivan nevű cég (www.advian.com; www.cdcard.org), amely reklámhordozóként alkalmazza a fejlett optikai adatrögzítési módszert. Az Adivan – elsőként a világon – névjegykártya méretben gyárt 20 megabájtos DV-lemezeket, és azokat testre szabott információval tölti föl. A fejlesztők úgy gondolják, hogy a DVD-lejátszók hamarosan “közönségesek” lesznek; így mindenki magától értetődően fogja olvasni a névjegyként osztogatható lemezeket. Ezekre nemcsak az adott cégre vonatkozó fontos információkat lehet elhelyezni, hanem animációkat, sőt reklámfilmeket is. A svájciak remélik, hogy reklámügynökségek idővel direkt mail útján úgy használják majd a DVD-t, mint ma a különböző prospektusokat. A lemezeket ráadásul nemcsak a hagyományos téglalap, hanem bármilyen tetszőleges alakzatban is ki lehet vágni: így szív-, vagy különböző virágformákra, s ezekből kisebb darabokat – például a szirmokat – egy speciális perforáció mentén le is lehet szakítani.
Az Adivan egyébként már korábban is próbálkozott az optikai névjegy biznisszel: a CD-kártyákkal már jelentős eredményeket könyvelhetnek el, és a sikerek buzdították őket arra, hogy – meghallva az idők szavát – most a DVD-re álljanak rá. –