Gazdaság

Tisztázatlan viszonyok

Jelenleg két potenciális esélyese van a független web auditnak: egyik a tavaly júliusban alakult Magyar Internet Audit Tanács (MIAT), a másik a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet. Ez utóbbi 1996-ban kezdett el e területtel foglalkozni, s tavaly nyár óta egy új, a mérésre alkalmasabb szoftverrel dolgozik. Ezt a programot az Inventra cég fejlesztette ki és tartja karban, ami azonban – mivel az Inventra megvette az Index tartalomszolgáltatót – összeférhetetlenségi problémákat vet fel. A nagy tartalomszolgáltatók némelyike nem is hajlandó ebben a megoldásban közreműködni. “A Medián csak mér, de nem auditál” – mondja Kereszttúri Gergely, a McCann Relationship Marketing ügyfélszolgálati menedzsere, – “mert nem független, nem nonprofit, módszerei nem teljesen nyíltak és az eredményt nem engedi ellenőrizni.” “A MIAT által fejleszteni kívánt rendszer kiépítésében és működtetésében a tervek szerint egyetlen médiatulajdonos sem vesz részt” – tudtuk meg Novák Pétertől, a Magyar Reklámszövetség internet tagozatának vezetőjétől. Az üzemeltetést a lapok példányszám auditálását már évek óta szervező Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség fogja végezni, s mivel az adatok a világhálón jönnek-mennek, a szövetség éves rotálással cserélgeti majd internetszolgáltatóját. Az auditot nemzetközi standardok alapján kívánják megvalósítani, jelenleg a német web auditáló szervezettel vannak kapcsolatban. E szolgáltatás várhatóan júniusban indul. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik