Lapjuk TVK Rt.-vel kapcsolatos írásában (Tulajdonosi összeborulás, Figyelő, 2000/35. szám) Kun Zsuzsa elemző annak a véleményének adott hangot, hogy “a TVK továbbra is indokolatlanul sokat költ marketingre és szponzorálásra”.
Ez az állítás azért ütött szíven, mert éppen ettől az évtől a TVK Rt. gyökeresen megváltoztatta korábbi kommunikációs tevékenységét, és egy sokkal hatékonyabb, ám nagyságrendekkel olcsóbb stratégiát követ. Kun Zsuzsa az egy évvel ezelőtti állapotokról beszélt. Azóta nagyot változott a TVK kommunikációja. Nemcsak több mint 100 millió forinttal kevesebb a 2000-es kommunikációs büdzsé, mint az 1999-es, hanem belső arányaiban is alaposan átalakult.
A TVK az idén vállalati szintű kommunikációra (a szponzorációk is ide tartoznak) mindössze 65 százalékát költi a tavalyi összegnek. Ugyanakkor az úgynevezett közvetlen eladást segítő kommunikációra az idén az előző évinek a 160 százalékát fordítjuk. A TVK Rt. a szponzorációt marketingkommunikációs eszközként használja és nem keveri össze az adakozással, a mecenatúrával. Az elfogadott új stratégia ezen a területen is komoly változásokat hozott. Megszüntettünk egy sor olyan támogatást, amelyek valójában a mecenatúra vagy az adományozás kategóriájába tartoztak. Az üzenet pedig, amit a TVK Triatlon Nagyhét szponzorációjával célba jutattunk az volt, hogy cégünk sikeres, dinamikusan fejlődő iparvállalat, amely törődik a társadalmi környezetével is.
RÉDEI OTTÓ
kommunikációs igazgató, TVK Rt.