Belföld

Bővül az M0-ás szeptember közepétől

m0 (m0, autópálya)
m0 (m0, autópálya)

Szeptember közepétől három forgalmi sávossá válik az M0-s körgyűrű az M7-es és az M5-ös autópályák között mindkét irányban, egy-egy leállósávval bővítve - közölte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) pénteken.

Az M0-s déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján, sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta – áll a közleményben.

Az M0-s körgyűrűnek az M1-es és M5-ös autópályák közti szakaszának eredetileg csak az egyik pályája épült meg, erre helyeztek – leállósáv nélkül – 2×2 haladó forgalmi sávot, középen beton elválasztó elemekkel.

A másik pálya kiépítése az M7-es felől indult, legutóbb az 51. számú főút és az M6-os autópálya közti szakaszt adta át a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A hátralévő, új építésű, 6,3 kilométeres szakasz – vagyis az 51. számú főút és az M5-ös autópálya közti rész – átadása szombaton lesz. Ekkortól az M0-s déli és keleti szektora között nem kell igénybe venni az M5-ös autópálya egy rövid szakaszát.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője az MTI-nek elmondta, a legutóbb átadott – az 51. számú főút és az M6-os autópálya közti szakasz – teljes hosszában csak szeptember közepétől lesz kétszer három sávon járható. Az M5-ös felé már most kétszer három sávos a pálya, de az M1-es felé tartó ellenoldalon, a régi kétszer két sávot csak a jövő hónap közepére alakítják át három haladó és egy leálló sávossá. Addig itt két sávon halad a forgalom.

Az NFÜ közleménye kitér arra is, hogy a magyarországi közútfejlesztések 2014-ben is folytatódnak. Az M0-ásnak a M1-es és a tavaly nyáron átadott, M6-M7-es autópálya közötti szakaszát összekötő 2,7 kilométeres távon szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot az autósok biztonságos közlekedése érdekében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik