Alapítása óta összesen 80 millió autó gördült ki a Fiat üzemeiből. A cég, tervei szerint, 2002-ig évi négy új modellt dob piacra és évi 4 millió autó gyártásával számol. Mint azt Paolo Cantarella vezérigazgató centenáriumi nyilatkozataiban elmondta, összesen 10 milliárd eurót szánnak az említett időszakban fejlesztésekre, miközben a jelenleg 5 milliárd euróra rugó adminisztratív költségeket 20 százalékkal szeretnék lefaragni. A Fiatnak szerte a világban 200 üzeme és 220 ezer alkalmazottja van. Olaszország legnagyobb magánvállalata 85 hazai üzemében 132 ezer embert foglalkoztat. Tavaly 2,5 millió személygépkocsit gyártottak, de a személyautó-gyártás – amely az idei első negyedévben 258 millió eurós veszteséggel rontotta az egyébként 916 millió eurós pozitívumot jelző konszolidált eredményt – már csak 55 százalékkal járul hozzá az 1998-ban 88,6 billió lírát kitevő, szerteágazó tevékenységből származó összes árbevételhez. Ma minden olyan tevékenységre vállalkoznak, aminek bármi kapcsolata van az autóiparral, így azután mezőgazdasági, ipari, vasúti és légi járművek gyártása mellett a biztosítási üzlet, sőt az újságkiadás (La Stampa) és a sportfinanszírozás (Juventus) is a cég profiljához tartozik. A cégcsoport vezetői ismételten aláhúzzák, hogy nem törekednek fúzióra egyetlen szakmabelivel sem, a Fiat egyelőre beéri néhány stratégiai együttműködési megállapodással; ilyet kötöttek például a Mitshubishivel, amelynek keretében közös négykerék-meghajtású jármű kifejlesztésére egyesítik tudásukat a japán gyártóval. –
- 06:00 „Ha Orbán marad, itt mindenki külföldre költözik” – olyan falvakba látogattunk, ahol Magyar Péterék elverték a Fideszt
- 05:26 Biztassuk együtt kedvenc csapatainkat!
- 05:10 Szuperföldet találhattak egy közeli csillagnál
- 05:05 Kerek ablakkal tekint az égre a Gerecse mészkőbarlangja
- 04:40 Középkori harci kalapácsra bukkant egy fémkeresős férfi
- 04:25 Makett alapján választották ki a csapatvezetők, hol fognak lakni az olimpia versenyzők Párizsban
- 03:40 Rejtélyes bombázók okozták Magyarország egyik legnagyobb tragédiáját
- 03:33 Az angolok csoportjának zárása történelmi szinten kínzó volt
- 22:02 Kijelölték az olimpiai kardcsapatot, lemondott a vezetőedző, akinek a testvére kimaradt
- 21:53 Zacher Gábor Varga Barnabás sérüléséről: „Az agya hirtelen elmozdult, és nekicsapódott a csontos falnak”
- 21:22 A nap legfontosabb hírei – 2024. június 25.
- 21:17 Halálos baleset történt az Orbán család bányájában
- 21:00 A Párbeszéd társelnöke szerint Gyurcsány Ferenc nélkül kell elindulnia az újraszerveződő, progresszív ellenzéknek
- 20:54 Ennyit hagyhat ki brutális sérülése után Varga Barnabás
- 20:43 Anglia kínkeserves döntetlent játszott Szlovéniával, nem jutott még tovább Magyarország
- 21:00 A Párbeszéd társelnöke szerint Gyurcsány Ferenc nélkül kell elindulnia az újraszerveződő, progresszív ellenzéknek
- 15:03 Európát is magával ránthatja a libanoni eszkaláció
- 19:57 Tíz tonna földdel töltötték fel drogtermesztők egy férfi hálószobáját
- 16:01 Eljárást indított a Szuverenitásvédelmi Hivatal a Transparency hazai irodája ellen
- 13:09 Meghalt Shifty Shellshock, a kétezres évek egyik legnagyobb slágerét adó Crazy Town énekese
- 17:11 „Eljátszotta a vásznon, és most ő is ettől szenved” – a 93 éves Gena Rowlands Alzheimer-kórral küzd
- 18:55 Hivatalosan is megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások Ukrajna és az Európai Unió között
- 12:32 Dupla áramdíjat fizettet az E.ON két évre visszamenőleg – kisvállalkozók tömegénél borul a könyvelés
- 18:57 Egy kiszuperált iskolabuszban rendezte be álmai otthonát egy kanadai pár
- 18:30 „Karl Lagerfeld halála után könnyebb dolgom lett: az emberek elkezdtek szabadabban mesélni róla”
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!