Rövid távú, taktikai szempontok
ÖSSZPONTOSÍTÁS A CÉG ALAPTEVÉKENYSÉGÉRE.
A piaci jelenlét szempontjából háttérbe szoruló kérdések külső kézbe adása energiákat szabadít fel a vállalatnál és hatékonyabbá teszi a háttérfeladatok megoldását.
VILÁGSZINTŰ TECHNOLÓGIÁKHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉS. A szolgáltatást végző az adott területen tapasztaltabb, munkafolyamatai jobban szervezettek, így a vállalat piaci ismeretei bővülhetnek.
A KOCKÁZAT MEGOSZTÁSA. A piaci környezet gyors változásából eredő rizikók egy részét a külső cég veszi át, amelynek felelősségét növeli, hogy több ügyfele nevében is dönt.
Hosszú távú, stratégiai szempontok
A MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGEK CSÖKKENTÉSE.
A szakosodásból és a nagyságrendi megtakarításokból adódóan a külső cég olcsóbban képes megvalósítani a feladatot.
JAVULÓ VÁLLALATI PÉNZÜGYI MUTATÓK.
Az outsourcing kiküszöböli, hogy a nem alapvető funkciókra eső befektetésekre sajáttőke-arányos megtérülést kelljen kimutatni.
PLUSZ ERŐFORRÁSOK BEVONÁSA. Átszervezés, tevékenységbővítés vagy földrajzi terjeszkedés esetén a hiányzó erőforrások a szolgáltató segítségével pótolhatók.