A városvezetés tervei szerint nehéz két év vár a budapestiekre, ugyanis 2010-ig szinte minden tervezett nagyberuházás megvalósulna. Az ok: az unió eddig támogatja a megkezdett budapesti nagyberuházásokat. Vegyük őket sorra egyenként egy FN Tudósító szemével.
Útfelújítások
Az idén 58 útszakasz újul meg 35 és fél kilométer hosszban, július 1-jei munkakezdéssel, köztük a rakpartfelújítás és a külső Váci út szélesítése további mintegy 10 kilométerrel növeli meg a felújított utak hosszát. Az első ütemben 38, a második ütemben 20 utcát újítanak fel, ebből az első ütembeli 38 közül 24 utca esetében közműmunkákat is végeznek. Sorra kerül a fentebb említetteken kívül többek közt a Bécsi út egy szakasza, az Erdőalja út, Hegyalja út, alkotmány utca, Haller utca, és a Mester utca is.
4-es metró
A metró műszaki átadását 2010-re, tényleges üzembe helyezését 2011-re tervezik, kérdés, mi lesz belőle. Tény, hogy a Szt. Gellért téren, a Móriczon, a Fővám téren, és a Kálvin téren javában tart a munka, a gödrök alján egyelőre nyoma sincs betemetéshez való készülődésnek.
KÉPEK A VÁROSBAN ZAJLÓ FELÚJÍTÁSOKRÓL (fotó:gábris87)
Szabadság híd
Az egykori Ferencz József-híd felújítását tavaly nyáron kezdték el, azóta a villamosok sem járnak a hídon. Ez is eltart még egy darabig, a tervek szerint ugyanis decemberben, a karácsony előtti napokban indulna meg a villamosok forgalma a hídon, az autóké még nem, azok csak jövő májustól járhatnának ismét az átkelőn.
KÉPEK A VÁROSBAN ZAJLÓ FELÚJÍTÁSOKRÓL (fotó:gábris87)
Margit híd
A botrányos állapotú, 132 éves hídszerkezetet ősszel kezdik újítani, és január 1-jén zárják le a közúti forgalom elől előreláthatóan 2010 tavaszáig, de a BKV-járatok közlekedhetnek rajta, így 4-es, 6-os villamos is lesz. Ez viszont azt jelenti, hogy 4 hónapra mind a Szabadság, mind a Margit híd kiesik az átkelési lehetőségek közül.
Megyeri M0-ás híd
A még épülő hidat nyár végén helyezik forgalomba. Két hete az utolsó elemet is beemelték a helyére, így a híd teljes. Még leaszfaltozzák, és kidíszítik, ezután szeptembertől hajthatnak rá az autósok. Hogy ez a híd mennyire fogja csökkenteni a főváros forgalmát, még kérdéses.
Északi összekötő vasúti híd
A még a Margit hídnál is rosszabb állapotú, eredetileg a második világháború után ideiglenes átkelőnek szánt hidat már másfél éve elkezdték felújítgatni, azonban a munka csak most tavasz óta zajlik élesben. Szombat óta egészen szeptember 21-ig az esztergomi vonatok sem mennek át rajta, hanem Kaszásdűlőtől kezdve a Szentendrei HÉV vágányain a Margit hídig járnak.
Nagy segítség, hogy a vonatokon a Margit híd és Kaszásdűlő közt BKV-jegy és bérlet is használható a MÁV-Start-os mellett, míg a 3-as metrón Újpest városkaputól a Nyugati pályaudvarig, a Szentendrei HÉV-en a Margit hídtól Kaszásdűlőig, a 4-es, 6-os vilin a Margit híd budai hídfője és a Nyugati között, a 26-os buszon pedig a Margit híd,budai hídfő és a Nyugati között (ezen csak a Nyugati felé) használható MÁV-Start-os jegy és bérlet a BKV-s mellett.
Budai alsó rakpart
A fontos útvonalon már április 21. óta építik a budai szennyvíz-főgyűjtőcsatornát, azóta nem járható az Erzsébet híd és a Lágymányosi híd közti szakasz.
Augusztus 1-től 2009. őszéig a Margit hídtól északra eső szakasz sem lesz használható, ami nagy vitát váltott ki az utóbbi hetekben, hisz a Sziget Fesztivál hete pont beleesne ebbe az időszakba. Mindemellett augusztus 21-től az Erzsébet híd és a Margit híd közti szakaszt is lezárják, és augusztus 1-től a fölső rakparton a 19-es villamos sem fog járni kb. 5 hónapig, mivel itt is újítják a csatornát és a síneket.
A fölsoroltakon kívül számos villamos vonalon pályafelújítást, más útvonalon pedig közműépítéseket végeznek, augusztus 21-től és szeptember 6-tól pedig életbe lép a BKV új paraméterkönyve. Mindezek után csak remélni lehet, hogy nem fullad folyamatos torlódásokba a város. Igaz, most még nyár van, de az igazi próbatétel az őszi iskola start lesz.