A világ vezető autóipari cégcsoportja, a General Motors európai márkái közül (Saab, Vauxhall, Opel) ez utóbbitól várja, hogy a globalizáció úttörője legyen. A világméretű terjeszkedési program, amely Lengyelországot, Oroszországot, Kínát, illetve Argentínát és Brazíliát is érinti monstre szerkezet-átcsoportosítással jár majd a multinacionális cégcsoport életében.
A nyugat-európai termelés karcsúsítása mellett nagy tőkebefektetésekkel jár a kelet-európai, ázsiai, dél-amerikai régióban.
Az GM/Opel kemény európai konkurense, a VW hasonló nagyszabású terveket fontolgat. Ebben nem kis szerepet szánt a Skodának, amely termelésének 70 százalékát már ma is exportálja. Az elmúlt hat évben mintegy 2,1 milliárd márkát ruháztak be a Skodába, a következő öt évben 2,4 milliárd márkát terveznek. Kelet-európai terjeszkedése mellett Indiában is összeszerelő üzemről tárgyal a márka vezetése.
